خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد در زنجان؛

پرونده نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه «ارزش» در زنجان بسته شد

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۳۸۰

نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه ارزش با معرفی نفرات برتر در زنجان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه ارزش (سه دقیقه‌ای) شامگاه دیروز با حضور حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و رئیس موسسه فرهنگی اکو در فرهنگسرای امام خمینی‌(ره) زنجان برگزار شد.

فیلم داستانی، مستند و پویانمایی سه بخش اصلی نخستین جشنواره فیلم کوتاه ارزش بوده و محورهای سه‌گانه آن شامل خانواده، جامعه و آموزه‌های معنوی بود.

این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و با همکاری جهاد کشاورزی استان، اداره‌ کل محیط‌زیست استان زنجان، بنیاد شهید استان فرمانداری زنجان و موسسه فیلم‌سازی تصویرسازان اشراق زنجان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر زنجان، استانداری زنجان و انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد.

طبق آمار با پایان مهلت ارسال آثار، 279 اثر از 20 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 150 اثر به بخش داوری راه یافتند.

طبق نظر هیأت داوران در بخش پویا نمایی و در محور آموزه‌‎های دینی تندیس جشنواره و لوح تقدیر به همراه 40 میلیون ریال جایزه نقدی به امیر واحدیان  از استان آذربایجان شرقی برای انیمیشن «باور» اهدا شد و  لوح تقدیر جشنواره به همراه 30 میلیون ریال جایزه نقدی به وریا نیک منش و مریم هاشمی‌نژاد از استان زنجان برای کارگردانی انیمیشن «قرار»به صورت مشترک به عنوان نفرات دوم اهدا شد.

در بخش جامعه نیز تندیس جشنواره به همراه لوح تقدیر و 40 میلیون ریال جایزه نقدی به مهناز ایزدی برای کارگردانی انیمیشن « یک دلخوشی کوچک» از استان اصفهان اهدا شد.

در همین بخش لوح تقدیر به همراه 30 میلیون ریال جایزه نقدی به جعفر صیادی برای انیمیشن«بازتاب» از استان زنجان به عنوان نفر دوم و جایزه نفر سوم شامل لوح تقدیر و 20 میلیون ریال جایزه نقدی به محود آزادنیا و محمد افشارنژاد برای انیمیشن« همراه» از استان خراسان رضوی اهدا شد.

در بخش مستند محور جامعه نیز تندیس جشنواره به همراه لوح تقدیر و 40 میلیون ریال جایزه نقدی به بهزاد علوی برای کارگردانی مستند «رحمت توری» از استان زنجان اهدا شد.

در همین بخش لوح تقدیر جشنواره و 30 میلیون ریال جایزه نقدی نیز به جمشید فرجوندفردا برای کارگردانی مستند «امید سپید» از استان کردستان اهدا شد.

در محور خانواده بخش مستند هیأت داوران برای عنوان نخست انتخابی نداشتند و جایزه نفر دوم جشنواره به همراه لوح تقدیر و 30 میلیون ریال جایزه نقدی به امیرعلی میردریکوند برای کارگردانی مستند «عبور از مه» از استان خوزستان اهدا شد.

جایزه نفر سوم در همین بخش نیز به محمد صادق دهقانی برای کارگردانی مستند «ملاقات» از استان تهران در قالب لوح تقدیر جشنواره و 20 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا شد.

در بخش فیلم کوتاه داستانی نیز در بخش آموزه‌های معنوی تندیس جشنواره و لوح تقدیر به همراه 40 میلیون ریال جایزه نقدی به علی عزیزاللهی برای کارگردانی فیلم داستانی «ویزور» از استان تهران اهدا شد.

در همین بخش جایزه 30 میلیون ریالی نفر دوم به همراه لوح تقدیر جشنواره به اشکان ساعد پناه برای کارگردانی فیلم داستانی «جیژوان» از استان کردستان اهدا شد و جایزه نفر سوم در قالب لوح تقدیر و 20 میلیون ریال جایزه نقدی نیز به صورت مشترک به امیرعلی دریکوند برای کارگردانی فیلم داستانی «رهایی» از استان خوزستان و سعید نجاتی برای کارگردانی فیلم داستانی «همیشه تو اول سلام می‌کنی» از استان قم اهدا شد.

در محور جامعه بخش داستانی جشنواره نیز تندیس جشنواره و لوح تقدیر به همراه 40 میلیون ریال جایزه نقدی به نفر نخست برای کارگردانی فیلم سینمایی «سرباز» از استان تهران اهدا شد.

در همین بخش جایزه نفر دوم در قالب 30 میلیون ریال جایزه نقدی و لوح تقدیر به امیر حسین موسوی برای کارگردانی فیلم داستانی «قالب خالی» از استان اردبیل اهدا و لوح تقدیر جشنواره و 20 میلیون ریال جایزه نقدی به نفر سوم مهدی افضل‌زاده و محمد حسن فلاح برای کارگردانی فیلم «داستان ایرانی بخریم» از استان تهران اهدا شد.

در محور خانواده بخش داستانی نیز تندیس جشنواره و لوح تقدیر به همراه 40 میلیون ریال جایز نقدی به نفر اول جشنواره قادر قادری برای کارگردانی فیلم داستانی «واحد 27» از استان تهران اهدا شد.

در همین بخش جایزه نفر دوم در قالب  لوح تقدیر جشنواره به همراه 30 میلیون ریال جایزه نقدی به مجتبی حیدری برای کارگردانی فیلم داستانی «برای دخترم با بهترین آرزوها» از استان زنجان و جایزه نفر سوم نیز در قالب لوح تقدیر جشنواره به همراه 20 میلیون ریال جایزه نقدی به هادی عنانی برای کارگردانی فیلم داستانی «دیگری» از استان تهران اهدا شد.

گفتنی است داوری جشنواره توسط مجتبی راعی، بهرام عظیمی و آرش رصافی  انجام شد، که طبق رای هیأت داوران جشنواره در بخش پویانمایی، محور خانواده و بخش فیلم مستند کوتاه محور آموزه‌‎های دینی اثری شایسته تقدیر شناخته نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز