خبرگزاری کار ایران

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد زنجان:

رضایت خداوند ارزشمندترین هدیه به صابران است

asdasd
کد خبر : ۳۴۵۶۵۶

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه صابران در نزد پروردگار گفت: بهترین و ارزشمندترین هدیه صابران، رضایت خداوند است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام محمدرضا حشتمی‌معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان صبح امروز (20 بهمن) در مراسم افتتاحیه جشنواره شکوه شکیبایی گفت: وقتی مصیبت و کمبودی برای یک فرد در زندگی روزمره ایجاد می شود، مقام صابرین در نزد پروردگار ثبت و ضبط می شود.

حجت الاسلام حشمتی با یادآوری اینکه رابطه صبر و توحید رابطه تنگاتنگی است، ادامه داد: خداوند برای صابران مقام والایی قرار داده که رضایت خداوند بهترین و ارزشمندترین هدیه به صبر انسان است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: صبر لازمه دستیابی به رضای خداوند است و این جمله پرمعنای حضرت زینب (سلام اله علیها) پس از واقعه کربلا که فرمودند جز زیبایی چیزی ندیدم ناشی از مقام توحید ایشان دارد.

وی با اشاره به اینکه این جمله تاریخی حضرت باید در جهان طنین انداز شود، خاطرنشان کرد: سخن ایشان همچون تابلویی است که موجب فخر شیعیان است.

وی در پایان سخنان خود، با تقدیر از متولیان و برگزار کنندگان جشنواره شکوه شکیبایی در زنجان ادامه داد: همکاری استاندار، امام جمعه، علما، اندیشمندان و هنرمندان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر شکوه این جشنواره افزوده است.

در ادامه این مراسم ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: پرداختن به سیره علمی و عملی جامعه را در مقابل توطئه ها و هجمه های فرهنگی دشمنان مصون می کند.

مقدم خاطرنشان کرد: همه ما به عنوان شیعه حضرت علی(ع) وظیفه داریم در فرهنگ سازی سیره ائمه معصومین و عظمت علمی و عملی این عزیزان برای نسل های خود و آینده گام برداریم.

به گفته مقدم، اساتید و علما در گذشته این زحمت را برعهده داشتند و سینه به سینه به نسل های آینده منتقل کردند و همین مسئله موجب شد که پرداختن به سیره حضرت زینب(س) در دستور کار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه، استانداری و زینبیه زنجان برای دومین سال قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: این جشنواره سال گذشته و امسال بازتاب مطلوبی بین اصحاب فرهنگ و هنر داشت.

این مقام مسئول توسعه و ترویج فرهنگ اهل بیت را از اهداف این جشنواره عنوان کرد و ادامه داد: پرداختن به سیره اهل بیت جامعه را در مقابل نفوذ فرهنگ‌های بیگانه مصون می‌دارد و ارادت به حضرت زینب به گسترش فرهنگ عاشورایی منجر شود.

گفتنی است جشنواره شکوه شکیبایی در چهار بخش مقاله نویسی، شعر فارسی، شعر ترکی، دلنوشته، داستان فارسی و داستان ترکی برگزار شد.

لازم به ذکر است افتتاح نمایشگاه کتاب شناسی حضرت زینب(س) در قالب 30 تابلو و کتاب هایی مربوط به آن حضرت و نمایشگاه خوشنویسی با موضوع حضرت زینب(س) و مراسم مشاعره بین شعرای جوان و علاقمندان به شهر اهل بیت در زینبیه اعظم برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز