خبرگزاری کار ایران

باشگاه ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضاء در زنجان احداث می‌شود

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان به شناسایی یک زمین در نزدیکی مجتمع درمانی و آموزشی این انجمن اشاره کرد و گفت: با کمک خیّرین باشگاه فرهنگی ورزشی چند منظوره در این زمین به منظور ساماندهی ورزش بیماران خاص و پیوند اعضاء احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، محمدرضا طهماسبی در مراسم افتتاح سالن ورزشی مجموعه پلی‌کلینیک فوق تخصصی آموزشی، پیشگیری و درمانی شفا و دفتر هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضاء با اشاره به انجام 600 عمل پیوند کلیه در استان زنجان اظهار کرد: در بین بیماران کلیوی‌، قهرمانان ورزشی هم وجود دارند که در مسابقات بین‌المللی عناوین قهرمانی کسب کرده‌اند.

وی با اشاره به نخستین عمل موفق پیوند کلیه انجام شده در زنجان و حضور بیمار مورد نظر در جلسه (احمد موسوی) اضافه کرد: دومین پیوند کلیه هم دوشنبه هفته آینده در مرکز پیوند بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان توسط تیم پیوند، انجام می‌شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سالن ورزشی راه‌اندازی شده اشاره کرد و گفت: بر اساس این برنامه‌ریزی ورزشکاران پیوند اعضاء می‌توانند به صورت رایگان در سالن حضور یافته و تمرینات ورزشی را با امکانات موجود داخل سالن در طول هفته انجام دهند.

طهماسبی به شناسایی یک زمین در نزدیکی مجتمع درمانی و آموزشی کلیوی زنجان اشاره کرد و گفت: با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل راه و شهرسازی و حمایت مردمی یک سالن مجهز در این زمین به منظور ساماندهی ورزش بیماران خاص احداث می‌شود.

وی با اشاره به تاثیرگذاری ورزش و تحرک در سلامت جسم و روان همه انسان‌ها از جمله بیماران ادامه داد: با توجه به نقش ورزش در عزت و اعتماد به نفس و توانمندسازی برای فعالیت اجتماعی، انجمن درصدد استفاده از این ظرفیت به نفع بیماران است.

کد خبر : ۳۳۸۴۹۲