خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان

101 روستای زنجان تا پایان امسال صاحب دهیاری می‌شوند

مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان گفت: 101 روستای 30 تا 50 خانوار تا پایان امسال صاحب دهیاری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمودی، امروز در جلسه کارگروه امور بانوان استان گفت: با اهتمام ویژه دولت در سال 77 در برگزاری انتخابات شوراهای روستایی در سراسر مشور باب جدیدی در شکل گیری پارلمان‌های محلی باشد و با ورود عقلایی شهری و روستایی به عرصه تصمیم‌گیری در ادارت محلی و منطقه‌ای در قالی شورای شهر و روستا بستر مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی و عمرانی گشوده شد.

وی با اشاره به اینکه دهیاری‌های وظایف امور عمرانی روستا را برعهده دارند، ادامه داد: در استان زنجان 935 آبادی با 370 هزار ئ 974 نفر برابر با 103 هزار و 228 خانوار وجود دارد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه 541 دهیاری برابر 95 هزار و 399 خانوار منصوب شده است، ادامه داد: 91.5 درصد از روستاهای استان دارای دهیاری هستند.

به گفته محمودی تا پایان امسال 101 دهیاری دیگر در روستاهای با 30 تا 50 خانوار ایجاد می‌شود.

این مقام مسئول تعداد دهیاران زن در استان را 52 نفر اعلام کرد و گفت: طی سال‌های اخیر افزایش بانوان دهیار نشان‌دهنده رشد بالندگی فرهنگی و افزایش باور عمومی و توان بانوان در اداره روستاهاست.

مدیر کل امور روستایی استانداری زنجان با اشاره به اینکه مهمترین وظایف دهیاری‌ها اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاهاست، خاطرنشان کرد: امسال 1736 پروژه برای 541 دهیار با اعتبار 43 میلیارد تومان پیش بینی شده است که 89 پروژه برای 52 دهیار بانو با اعتبار 2 میلیارد و 900 میلیون تومان اختصاص یافته است.

وی به اجرای طرح ارزیابی دهیاری‌ها اشاره کرد و گفت: بانوان به دلیل محدودیت برای حضور در دوره‌های آموزشی از حضور چشمگیر در این دوره‌ها برخوردار بودند.

کد خبر : ۳۲۶۷۶۲