خبرگزاری کار ایران

با ساخت پروژه تخصصی آموزشی، پیشگیری و تحقیقاتی؛

چرخه آموزش و درمان اولیه بیماری‌های کلیوی می‌چرخد

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۸۱۷

تلاش داریم تا در کنار دانشگاه علوم پزشکی با ایجاد چرخه آموزش و درمان اولیه از نارسایی کلیه‌ها و بیماری‌های زمینه‌ای جلوگیری کرده و سلامتی مردم را تضمین کنیم.

مدیر انجمن کلیوی زنجان، گفت: زیرزمین این ساختمان برای خدمات پاراکلینیکی، سونوگرافی و آزمایشگاه‌های تخصصی و سالن‌های همکف را نیز در راستای آموزش عموم مردم در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمدرضا طهماسبی، امروز پنج شنبه(۲۵دی) با اعلام این مطلب اظهار داشت: تعداد بیماران دیالیزی استان زنجان را ۳۰۰ بیمار اعلام کرد و افزود: ۶۰۰ بیمار با پیوند کلیه و ۴۰۰ بیمار مراقبتی توانسته‌اند از چرخه دیالیز رهایی یافته و این امر باعثشده تا در هزینه‌های دولتی صرفه جویی شود.

وی در ادامه طبقه بالای پروژه انجمن کلیوی زنجان را ویژه کلینیک پزشکی و درمانگاه عمومی دانست و ادامه داد: زیرزمین این ساختمان برای خدمات پاراکلینیکی، سونوگرافی و آزمایشگاه‌های تخصصی و سالن‌های همکف را نیز در راستای آموزش عموم مردم در نظر گرفته شده است.

در این دیدار اسماعیل رحمانی، مشاور انجمن کلیوی زنجان، با تاکید بر افزایش سطح سواد سلامت عموم مردم گفت: دو شاخص اقتصاد سلامت و درمان در بحثبیماری‌ها مهم است و با افزایش سواد سلامت از هزینه‌های سنگین درمان کاسته می‌شود.

رحمانی ارتباط سازمان صنعت، معدن و تجارت با صنعتگران را موقعیت مناسبی برای ترویج فرهنگ پیشگیری و پیشبرد اهداف انجمن اعلام کرد و افزود: خیریه‌ها و دانشگاه علوم پزشکی هر یک به تنهایی قادر به حل و فصل مشکلات بیماران خاص نیستند و باید نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی به ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان در کنار آنان باشند.

همچنین ابوالحسن چتری عضو انجمن کلیوی زنجان، بیماران کلیوی را مظلوم‌ترین بیماران یاد کرد و گفت: افرادی که دچار بیماری‌های کلیه از جمله دیالیز و یا پیوند کلیه می‌شوند، هزینه‌های سنگینی گریبانگیر آنان است و مادام العمر باید با این بیماری دست و پنجه نرم کنند و هزینه‌های سرسام آوری را برای دولت و خانواده به ارمغان می‌آورند که با همکاری خیّرین قابل حل است.

احمد برادری، مشاور امور مالی انجمن کلیوی زنجان، نیز گفت: کمک‌های مردمی به تفکیک برای امور درمانی، دارویی، معیشتی، تهیه جهیزیه و تحصیل و به صورت مقطعی و اختصاصی در فراهم آوردن تجهیزات رفاهی و درمانی و ساختمان به صورت موردی هزینه می‌شود.

غلامحسین جمیلی، رییس اتاق بازرگانی زنجان، نیز بر همکاری بین انجمن کلیوی و سازمان صنعت، معدن و تجارت ابراز امیدواری کرد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌تواند در کنگره ملی صنعت و سلامت که با همکاری وزارت بهداشت و با حضور ۱۰۰ واحد بزرگ صنعتی کشور در اواخر اردیبهشت ماه سال آینده به مدت سه روز در زنجان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز