خبرگزاری کار ایران

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان:

بهزیستی زنجان دوره مهارت‌های مداخله تلفنی را برگزار کرد

کد خبر : ۲۳۷۱۶۷

دوره مهارت‌های مداخله تلفنی به مدت ۲روز با حضور کار‌شناسان ۸ استان و به میزبانی بهزیستی استان زنجان برگزار شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان، گفت: مداخله در خود کشی، مهارت‌های حل مسئله و بازسازی‌شناختی از مهم‌ترین موارد اشاره شده در روز دوم دوره بوده است.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، فرزانه عطایی معاون امور اجتماعی، امروز دوشنبه(۸دی) با اعلام این خبر گفت: این دوره با هدف ارتقاء مهارت‌های کار‌شناسان خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳ تشکیل شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان، در این زمینه افزود: در این دوره که۴۵نفر از کار‌شناسان بهزیستی حضور داشتند پاسخ دهندگان به خط به ۱۲۳ فرا گرفتند که چه طور می‌توان آسیب دیده اجتماعی و یا فرد در معرض آسیب را به جامعه برگرداند و مشکل وی را حل کرد.

وی از تدریس مهارت‌های ارزیابی و مصاحبه در این دوره خبر داد و اظهار داشت: کار‌شناسان با مهارت‌های مصاحبه، خود ارزیابی و مداخله در خشونت خانگی آشنا شدند.

وی با اشاره به مهارت حل مسئله به عنوان مهم‌ترین مهارت زندگی ابراز داشت: مداخله در خود کشی، مهارت‌های حل مسئله و بازسازی‌شناختی از مهم‌ترین موارد اشاره شده در روز دوم دوره بوده است.

عطایی با اشاره به حضور کار‌شناسان استان‌های زنجان، اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، همدان، کرمانشاه، کردستان و ایلام در این دوره خاطر نشان کرد: خط۱۲۳ اورژانس اجتماعی مداخله تخصصی و مؤثر به منظور کاهش جرائم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب‌های اجتماعی و کاهش صدمات بر اقشار در معرض آسیب را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: کار‌شناسان این خط تلاش می‌کنند با مداخلات تخصصی به اقشار آسیب پذیر جهت دستیابی به حقوق خود و توانمندسازی آن‌ها اقدام نماید.

گفتنی است این دوره در محل جهاد دانشگاهی و با تدریس آقای دکتر نوکنی روان‌شناس بالینی صورت پذیرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز