خبرگزاری کار ایران

در دیدار رییس دانشگاه آزاد اسلامی با مراجع تقلید قم عنوان شد:

دانشگاه آزاد به قطب مهم علمی کشور و منطقه تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۴۱۱

آیت‌الله موسوی‌اردبیلی, گفت: همیشه دعاگوی دست‌اندرکاران دانشگاه آزاد و آقای هاشمی رفسنجانی هستم.

آیت الله صافی گلپایگانی, گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید از نظر علمی و اخلاقی سرآمد سایر دانشگاه‌ها باشد.

به گزارش ایلنا از زنجان, آیت‌الله موسوی‌اردبیلی گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی به قطب مهم علمی کشور و منطقه تبدیل شده است، امیدوارم که این دانشگاه بتواند در جهان به خدمات خود ادامه دهد.

این مرجع تقلید در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: من از این که امروز دانشگاه آزاد اسلامی به قطب مهم علمی کشور و منطقه تبدیل شده است خیلی خوشحال هستم به طوری که نمی‌توانم احساسات خود را بیان کنم.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد برکتی است برای ایران و امیدوارم که این دانشگاه بتواند در جهان به خدمات خود ادامه دهد.
این مرجع تقلید گفت: ‌ من همیشه دعاگوی شما دست اندرکاران این دانشگاه به خصوص جناب آقای هاشمی‌رفسنجانی هستم و برای موفقیت روزافزون شما و ایشان دعا می‌کنم.

وی همچنین از پیشنهاد رئیس دانشگاه آزاد در خصوص تفاهم نامه علمی و پژوهشی بین دانشگاه آزاد و دانشگاه مفید قم استقبال کرد.

دانشگاه آموزه‌های اسلام را جایگزین فرضیّه‌های غربی کند

آیت الله سبحانی با بیان این که علوم انسانی باید حالت اسلامی به خود بگیرد و جای فرضیه های غربی را برای تزریق در دانشگاه ها بگیرد گفتند: باید با همکاری حوزه و دانشگاه علوم انسانی اسلامی شود.

این مرجع تقلید شامگاه امروز در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که امام صادق(ع) می فرمایند، کسانی که از زمان آگاه هستند، هیچ گاه غافلگیر نمی شوند، اظهار کردند: زمان و مکان یک اصطلاح فلسفی و یک اجتماع، اجتماعی دارد.

ایشان با اشاره به این که در فلسفه زمان به معنای مقدار حرکت است و مکان به معنای پر کردن جای خالی است گفتند: در اصطلاح ائمه(ع) و امروزه زمان به معنای شرائط حاکم در جامعه است.

این مرجع تقلید با بیان این که قبل از انقلاب با مشکل دانشگاه و کنکور روبرو بودیم تصریح کردند: این مشکل محرومیت ها و گرفتاری های زیادی را به وجود آورده بود، ولی به بعد از انقلاب این مشکل توسط دانشگاه آزاد اسلامی رفع شد.

ایشان با اشاره به این که در زمان تاسیس دانشگاه آزاد نیز از این عمل تقدیر کردند و گفتند: اکنون با وجود دانشگاه آزاد اسلامی مشکلی در ورودی دانشگاه نداریم و باید از آن تقدیر شود.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که دانشگاه آزاد باید سعی کند تا در هر شهری بومی آنجا را بپذیرد، بیان داشتند: این کار هم هزینه را کمتر می کند و هم فرهنگ شهر آسیب نمی بیند.

ایشان توجه به علوم انسانی را بسیار مهم دانستند و گفتند: علوم انسانی آن پیشرفت لازم را از لحاظ محتوا نکرده است، روانشناسی ما فعالا اسلامی نیست و اگر باشد کمرنگ است.

این مرجع تقلید با بیان این که علوم انسانی باید حالت اسلامی به خود بگیرد و جای فرضیه های غربی را برای تزریق در دانشگاه ها بگیرد ابراز داشتند: در قم موسسه امام خمینی(ره) تلاش های بسیاری در این راستا انجام داده است و باید با همکاری حوزه و دانشگاه علوم انسانی اسلامی شود.

ایشان با اشاره به این که باید در دانشگاه آزاد اسلامی رتبه هایی تاسیس شود که به درد مردم بخورد گفتند: برخی از رشته ها تنها وقت دانشجو را تلف می کنند و خروجی های دانشگاه گره ای از مشکلات مردمم را حل نمی کند.

حضرت آیت الله سبحانی انتخاب استاد برای تدریس در دانشگاه را مهم دانستند و گفتند: باید اساتیدی را انتخاب کنید که مومن به اسلام باشند و خداشناسی را در کنار آموزش درس های خود تعلیم دهند و ذهن دانشجو را متوجه عالم بالا کنند.

دانشگاه آزاد اسلامی باید از نظر علمی و اخلاقی سرآمد سایر دانشگاه‌ها باشد

آیت الله صافی گلپایگانی گفت: فلسفه اصلی و اولی دانشگاه آزاد اسلامی این بود که از نظر علمی و اخلاقی نسبت به سایر دانشگاه ها سرآمد باشد و بتواند خلأ علمی و مذهبی که قبل از انقلاب در دانشگاه بود را پر کند.

این مرجع تقلید در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به هدف بزرگانی که این نیّت خیر را داشته اند اظهار داشتند: کسانی که از اول این دانشگاه را تأسیس نمودند، مانند جناب آقای رفسنجانی، غرض اصلی ایشان این بود که از نظر علمی نسبت به دانشگاه‌های کشورهای دیگر نمونه باشیم و محتاج بیگانگان نشویم. اقتدار علمی و اخلاقی را همیشه منظور داشتند، مخصوصاً مطالب اخلاقی و مذهبی باید در این دانشگاه همیشه منظور مسئولان دانشگاه باشد و ما غیر از این انتظاری نداریم.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بیان داشتند: اگر کمبودهایی در این زمینه ها بوده با همّت شما و همکاران محترمتان برطرف شود و روز به روز به پیشرفت های بزرگ علمی و دینی نایل شوید.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت انتخاب اساتید در دانشگاه ها اظهار داشتند: سعی کنید بهترین اساتید را انتخاب نمایید که هم از نظر علم و هم از نظر اخلاق نمونه و الگو باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به این که بیش از یک میلیون دانشجوی این دانشگاه هستند گفتند: مطلب بسیار مهم است. تربیت علمی و اخلاقی اینها در دست شماست که باید خیلی نسبت به تربیت آنها مواظب و حسّاس باشید. اینها همه فرزندان امام زمان علیه السلام هستند. کاری کنید که قلب مقدّس آن حضرت از شما راضی باشد.

حیای هویت اسلام وظیفه حوزه و دانشگاه است

آیت الله نوری همدانی با بیان این که دانشگاه و حوزه وظیفه‌ دارند هویت اسلام را احیا کنند تصریح کرد: باید عزمت دین را به‌وسیله دانشگاه‌ها در جوامع نهادینه کرد.

این مرجع تقلید در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشتند: انقلاب اسلامی ایران یکی از بزرگترین تحولات قرن است و پیشرفت آن با نیروی ایمان واخلاص صورت گرفته است.

ایشان افزودند: این انقلاب با توجه به این که روح ایمان را در خود داشت در یک جا نماند و افق های جدیدی را درنوردید؛ امروزه این انقلاب در جهان گسترش یافته است و با نیروی ایمان و معنویت در حال صدور به جهان است.

حضرت آیت الله نوری همدانی یادآور شدند: یکی از دلایل ماندگاری و تاثیرگذاری، برهم زده شدن معادلات نظام جهانی به دلیل وقوع این انقلاب است زیرا انقلاب ما موج جدیدی در دنیا به راه انداخته است.

ایشان با ذکر این مطلب که انقلاب اسلامی ما با اخلاق توأم و احیاگر هویت اسلام است، اظهار کردند: همه این عوامل به این دلیل است که این انقلاب با نهضت پیامبر اکرم(ص) گره خورده است؛ زیرا انقلاب نبوی همه شئون زندگی مردم ر ا با خداوند پیوند داد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفتند: انقلاب نبوی، انقلابی الهی و ریشه در بطن دین داشت و به دنبال انسان سازی و جامعه سازی بر مبنای خدا بود، ولی پس از رحلت ایشان جریان های سکولار اسلام را به حاشیه بردند.

ایشان با ذکر این مطلب که دانشگاه و حوزه وظیفه‌ دارند هویت اسلام را احیا کنند، تصریح کردند: این احیاگری تلاشی در جهت رسیدن ما مسلمانان به جامعه نبوی و شکوهی است که پیامبر(ص) در جامعه مسلمان ایجاد کردند.

این مرجع تقلید یادآور شدند: پس از دوران شکوهمند صدر اسلام، غربیان به فکر بردن اسلام در انزوا افتادند و تفکرات سکولاری وارد اندیشه های نخبگانی شد؛ از این رو در ابتدا با جنگ های صلیبی وارد شدند و سپس سعی کردند با یادگیری علوم مختلف سکان هدایت علمی را از مسلمانان بگیرند.

حضرت آیت الله نوری همدانی یادآور شدند: جامعه اسلامی نیازهای خاص خود را در هر عصری دارد از آن جمله می توان به قشربندی مردم در این جامعه اشاره کرد؛ در هر شهری باید سه قشر عالم، طبیب مورد اعتماد و حاکم خیراندیش وجود داشته باشد.

ایشان با ذکر این مطلب دانشگاه آزاد از طرف امام راحل، رهبری معظم انقلاب و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با نیت پاک و شایسته تأسیس شده است، خاطرنشان کردند: خوشبختانه این دانشگاه برکات زیادی دارد که در دوردست‌ترین نقاط مملکت حتی در خارج از ایران نیز شعبه دارد از این رو باید تلاش کند در این مسیر حرکت نماید.

این مرجع تقلید گفتند: مجد و عزمت دین را به‌وسیله دانشگاه‌ها باید در جوامع نهادینه کرد، زیرا اسلام با معنویت همه مشکلات را حل کرده است، اما جوامع غربی به‌واسطه دوری از اخلاق با مشکلات زیادی دسته و پنجه نرم می‌کند و از این رو این دانشگاه، باید نمونه کامل و جامع باشد و تلاش کنیم تا نمود بارز بازگشت به هویت انقلاب اسلامی باشیم، باید توجه کنیم که انقلاب ما، انقلاب انتظار ظهور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز