خبرگزاری کار ایران

مسئول اداره میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان ماهنشان:

ماهنشان مقصد بکر و ناشناخته برای تورهای گردشگری

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۱۲۵

ماهنشان مقصدی بکر و ناشناخته برای تورهای گردشگری است.

مسئول اداره میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان ماهنشان، گفت: دریاچه زیبای «پری» معروف به «خندقلو» که تنها دریاچه دست ساز استان محسوب می‌شود با چشم اندازی زیبا در میان یک دشت وسیع گسترده شده و میزبان دوستداران طبیعت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، رضا میرزایی‌پور امروز با بیان این مطلب افزود: چشمه‌های آب معدنی، رودخانه‌های کرانه منطقه، دریاچه آب شیرین، کاروانسرا‌ها و قلعه‌هایی که قدمت آن‌ها به دوره‌های میانه اسلامی و قبل از اسلام می‌رسد از جاذبه‌های شهرستان هستند.

وی خاطر نشان کرد: از ۲۰ قلعه شناسایی شده درسطح شهرستان چهار قلعه اعم از «رازه خوران»، «بهستان»، «جوق سیاه منصور» و «بلقیس» معروف‌تر هستند.

میرزایی‌پور مهم‌ترین رودخانه‌های جاری در این منطقه را «قزل اوزن» عنوان و اظهار کرد: چشمه‌های آب گرم «میانج» و «حلب» واقع در دهستان انگوران، چشمه آبگرم ینگج «واقع در روستایی به همین نام، از تفرجگاه‌ها و مراکز مهم اب درمانی واقع در این منطقه هستند که مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجیست.

مسئول اداره میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان ماهنشان یادآور شد: دریاچه زیبای " پری " معروف به خندقلو که تنها دریاچه دست ساز استان محسوب می‌شود با چشم اندازی زیبا درمیان یک دشت وسیع گسترده شده و میزبان دوستداران طبیعت است.

میرزایی‌پور با بیان اینکه وجود جاذبه‌های تاریخی در ماهنشان حاکی از پیشینه تاریخی منطقه است بیان داشت: کاروانسرای» سرچم «قلعه‌ها از جمله» یاستی قلعه «قلعه صخره‌ای» مهر «قلعه» قشلاق «و» ارزه خوران «از جمله این آثار هستند.

وی ییلاقات» علم کندی «، معدن مس» بایچه باق «، روستای پله کانی» قزلو «، روستاهای» خور جهان «،» چهار قشلاق «، قلعه گنج» و حسینیه ارزو خوران و کوه‌های رنگی ماهنشان را از دیگر جاذبه‌های دیدنی این منطقه برشمرد.

این مقام مسئول یادآور شد: یک خانه گردشگری در روستای بهستان به همت بخشداری ماهنسشان تاسیس شده و یک خانه گردشگر در روستای علم کندی به همت بخشداری مرکزی ماهنشان در دست احداثاست.

میرزایی‌پور از مرمت شدن حسینیه، ارزه خوران و راه پله‌ها و آلاچیق قلعه بهستان سخن به میان آورد و افزود: در صورتی‌که امکانات رفاهی و محل‌های اقامتی در این شهرستان ایجاد شود امکان جذب گردشگران افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه خرداد و تیر بهترین زمان برای سفر به ماهنشان است گفت: نوروز امسال سه هزار نفر از جاذبه‌های این منطقه بازدید کردند.

مسئول اداره میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان ماهنشان، اظهار کرد: تبلیغ و معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان از طریق رسانه‌ها از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در راستای جذب گردشگر است که به صورت مستمر انجام می‌شود و درصدد تقویت آن هستیم.

وی بروکراسی اداری را یکی از عوامل موفقیت آمیزنبودن تلاش‌ها برای جذب سرمایه گذار برشمرد و یادآور شد: تلاش‌های زیادی برای جذب سرمایه گذار در این منطقه انجام شدهاست و هم اکنون دریاچه» خندق لو «برای جذب سرمایه گذار آماده و در اولویت است.

میرزایی‌پور با بیان اینکه سرمایه گذاری در ظرفیت‌های گردشگری ماهنشان مقرون به صرفه است، بیان داشت: تبلیغ این ظرفیت‌ها و ورود تورهای گردشگری در جذب گردشگر تاثیر بسزایی دارد.

وی گلیم بافی، پته دوزی، جاجیم، پلاس بافی، قلاب بافی، گیوه بافی و چلنگری را از صنایع دستی ماهنشان برشمرد و گفت: در روستاهای خیرآباد، آغکند، قره گول، قشلاق، غازی کندی، پری، مغانلو، بلدرچین، برون قشلاق، غازی کندی، پشتوک، آلملالو، کهریز بیگ و دیگرروستا‌ها آموزش صنایع دستی ارائه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز