خبرگزاری کار ایران

در راستای تحقق شعار سال؛

سند آمایش استان زنجان بازبینی شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۰۸۱

استاندار زنجان, گفت: استان زنجان جزو استانهای است که برنامه‌های بخش صنعت, معدن وآب و کشاورزی و مدیریت شهری مورد بازنگری قرار داده است.

استاندار زنجان گفت: معادن بعنوان ثروتهای خدادادی هر منطقه باید در مسیر افزایش ثروت و بهبود وضعیت زندگی مردم مصرف شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان, جمشید انصاری در حضور ابتکار در نشست تخصصی محیط زیست استان زنجان تاکید دولت تدبیر و امید در مسائل زیست محیطی را یادآور شد و گفت: با توجه به اهتمام دولت در مسائل زیست محیطی، در استان و در حوزه‌های مختلف فعالیتهای اقتصادی در یک سال گذشته، تمهیدات جدیدی را اتخاذ کردیم.

استاندار زنجان, افزود: در همین راستا سند آمایش استان را مورد بازبینی قرار داده و تغییراتی را در بخشهایی از آن اعمال کرده و اولین استانی هستیم که برنامه‌های بخش صنعت و معدن، آب و کشاورزی و مدیریت عمران شهری مورد بازنگری قرار داده و آماده ورود به برنامه ششم توسعه هستیم.

استاندار زنجان همچنین ظرفیت بخش کشاورزی استان را مطلوب عنوان نمود و گفت: استان زنجان با دارا بودن ۱.۳ درصد خاک کشور و ۴.۵ درصد از اراضی کشاورزی، به جهت قابلیت‌های آب و خاک وضعیت بهتری نسبت به متوسط کشوری داشته و بخشی از آب تولیدی در استان به مصرف آب استان گیلان می‌رسد.

انصاری مصرف بی رویه آب و کود را از جمله مشکلات بخش کشاورزی استان و کشور عنوان نمود و افزود: مصرف بی رویه آب و کود ضمن آسیب رسانی به محصولات کشاورزی باعثتخریب خاک نیز می‌شود.

وی افزود: واقعی نمودن قیمت نهاده های کشاورزی از جمله راهکارهای کاهش مصرف آب و کود در زمین های کشاورزی است.

مقام عالی استان همچنین با بیان اینکه استان زنجان با داشتن معادن مختلف جز ۱۰ استان معدنی کشور است گفت: معادن بعنوان ثروتهای خدادادی هر منطقه باید در مسیر افزایش ثروت و بهبود وضعیت زندگی مردم مصرف شوند.

وی تصریح داشت: طبعا هر نوع فعالیت در حوزه صنایع معدنی با آلایندگی محیط زیست همراه است که ملاحظات زیست محیطی در این فعالیتها باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان, از اتمام لکه گذاری مناطق صنعتی استان در ماههای آتی خبر داد و افزود: اراضی استان از جهت توسعه صنعتی ظرف یکسال آینده تعیین تکلیف خواهند شد.

انصاری در پایان با تاکید بر اینکه در مسائل زیست محیطی باید با مردم بصورت شفاف عمل نمود گفت: هر گونه افراط در این حوزه موجب بروز مشکلات و ذهنیت‌های غیر مسئولانه در مردم می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز