خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان خبر داد:

آمار اولیه جشن عاطفه‌ها در استان زنجان، ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۷۶۶

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان، آمار اولیه جشن عاطفه‌ها در استان زنجان را ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان، گفت: آمار اعلام شده بدون احتساب کمک‌های جمع‌آوری شده در مدارس، مساجد، مراکز نیکوکاری، پایگاه‌های ادارات و سازمان‌ها است.

به گزارش ایلنا از زنجان، رضا حسنلو امروز شنبه(۱۹مهر) با تقدیر از همراهی صمیمانه بسیجیان، فرهنگیان، دانش‌آموزان، صدا و سیمای مرکز زنجان و رسانه‌های جمعی استان به ویژه مردم نوع دوست و خیر استان اظهار کرد: از سازمان دانش‌آموزی و انجمن اولیا و مربیان برای همکاری تنگاتنگ در جشن عاطفه‌ها قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال برای بیستمین سال، جشن عاطفه‌ها طی روزهای شانزدهم، هفدهم و هیجدم در استان زنجان همزمان با سراسر کشور برگزار شد، تصریح کرد: امسال این جشن در بیش از یک هزار و ۴۰۰ پایگاه در سطح معابر، می‌ادین، مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، ادارات و… برگزار شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه بر اساس آمار اولیه گرفته شده از پایگاه‌ میزان کمک‌های مردمی، در استان زنجان، ۴ میلیارد و ۶۲۲ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: این مبلغ شامل یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کمک نقدی و ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال غیرنقدی است.

این مسئول خاطر نشان کرد: آمار اعلام شده بدون احتساب کمک‌های جمع‌آوری شده در مدارس، مساجد، مراکز نیکوکاری، پایگاه‌های ادارات و سازمان‌ها است.

حسنلو با اشاره به تحقق ۹۵درصدی کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده در جشن عاطفه‌ها، در مقایسه با کل آمار کمک‌های جمع‌آوری شده طی سال گذشته، پیش‌بینی کرد: با احتساب مدارس و مساجد و پایگاه‎های باقی مانده، میزان کمک‌های مردمی طی سال جاری در مقایسه با سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

وی در ادامه با ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه توزیع کمک‌های جمع‌آوری شده، بیان کرد: بر اساس هماهنگی به عمل آمده با مدارس استان، کمک‌های جمع‌آوری شده در مدارس و آموزشگاه‌ها، از طریق شورای مدارس بین دانش‌آموزان نیازمند شناسایی شده، توزیع خواهد شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: همچنین کمک‌هایی که در سطح معابر، مساجد و مراکز نیکوکاری جمع‌‎آوری شده و در اختیار کمیته امداد است، نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های قبلی بین دانش‌آموزان نیازمند زیرپوشش این نهاد توزیع خواهد شد.

این مسئول مدت زمان توزیع کمک‌ها را ۷۲ ساعت پس از تفکیک و شمارش کمک‌ها اعلام کرد و گفت: این کمک‌ها بر اساس نیازهایی که دانش‌آموزان و دانشجویان دارند، توزیع می‌شود.

حسنلو با اشاره به بهره‌مندی ۴ هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز و دانشجو از خدمات کمیته امداد استان زنجان، اضافه کرد: این گروه‌ها با توجه به موقعیتی که دارند، دارای نیازهای متعددی هستند.

وی با درخواست از مردم خیر و نوع دوست استان برای همراهی کمیته امداد در حل مشکلات این گروه، بیان کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان زیرپوشش کمیته امداد در طول سال نیز نیازمندی‌‍‌های بسیاری دارند، که کمیته امداد برای برطرف کردن این نیاز‌ها، اقدام به طرح‌‎های مشارکتی مرتبط کرده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اجرای طرح یاسین توسط این نهاد، برای حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند، اضافه کرد: این طرح به منظور بهره‌گیری از ظرفیت خیرین در حل مشکلات گروه هدف، طی سال اجرایی می‌شود.

این مسئول در ادامه با دعوت از خیرین و مردم نوع دوست استان، در کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند، افزود: منظور از مشارکت، صرفا کمک‌های نقدی نبوده و کمیته امداد آمادگی دارد از ظرفیت خیرین در این بخش در راستای ارائه مشاوره‌های فکری، فرهنگی و تحصیلی به دانش‌آموزان نیز استفاده کند.

بر اساس این گزارش، هم اکنون نیز امدادگران در دفا‌تر کمیته امداد استان و شهرستان‌ها و خانه انفاق آماده دریافت کمک‎های نقدی و غیرنقدی مردم خیر و نوع دوست استان زنجان هستند.

همچنین برای سهولت در دسترسی و کمک‌رسانی نیز شماره حساب سیبای ۰۱۰۸۶۴۰۴۲۶۰۰۷ این نهاد نزد بانک ملی برای واریز وجوهات نقدی، اختصاص یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز