خبرگزاری کار ایران

داور ملی بوکس ایران در گفتگو با ایلنا:

«اجحاف» حق بوکسورهای ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ کره جنوبی نبود

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۲۱۶

در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی، برخی داوران در حق بوکسورهای ایران در برابر حریفان احجاف کردند که این حق آن‌ها نبود.

داور ملی بوکس ایران گفت: برخی داوران در حق بوکسورهای ملی پوش کشورمان، در برابر حریفان اجحاف کردند که این پسندیده نیست.

امیرحسین صالحی زنجانی، امروز دوشنبه(۱۴مهر) در گفت‌و‌گویی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در زنجان، با اشاره به اجحاف برخی داوران در حق بوکسورهای ایران در برابر حریفان، در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴، اظهار داشت: چند تن از بوکسورهای ایران به رغم اینکه با توانمندی بالا در مقابل حریفان ظاهر شدند، متاسفانه به حق خود دست نیافتند، که حق آن‌ها این نبود و این در سایر رشته‌ها از جمله کشتی نیزآشکار بود.

صالحی زنجانی با بیان اینکه عملکرد بوکسورهای ملی پوش اعزامی ایران در این بازی‌ها خوب و رضایتبخش بود، افزود: از شش بوکسوری که بر روی رینگ مبارزات پای گذاشتند سه نفر آنان «احسان روزبهانی، علی مظاهری و جاسم دلاوری» موفق به کسب نشان برنز و نقره شدند.

وی همچنین ادامه داد: با توجه به امکانات و سرمایه گذاری‌های کم و ناچیزدر این زمینه یادآورشد: این موفقیت فقط مرهون تلاش و فعالیت مربیان، بوکسور‌ها و توجه دست اندرکاران فدراسیون بود.

صالحی زنجانی در این خصوص با اشاره به اهمیت بازی‌های آسیایی گفت: این بازی‌ها همانند المپیک از اهمیت بالایی برخوردار است و رقابت در این بازی‌ها به دلیل حضور ورزشکاران شاخص و توانمند‌تر بسیار سخت و نفس گیر است.

ورزشکار فعال زنجانی با بیان اینکه متاسفانه در ایران داور بین المللی سه ستاره نداشتیم، خبر از شرکت ورزشکار ایرانی در کلاس‌های ارتقاء داوری بین المللی سه ستاره در کشور ایتالیا داد.

صالحی زنجانی، دراین زمینه خاطر نشان شد: «بابک بردبار»، ورزشکار استان گیلان، با شرکت در کلاس‌های ارتقاء داوری کشور ایتالیا موفق به کسب داوری بین المللی سه ستاره شده‌اند که این می‌تواند فتح بابی دراین راستا برای این ورزشکاران بوکس در ایران باشد.

داور ملی بوکس زنجانی، با بیان اینکه داورانی که در رقابت‌های بوکس بازی‌های آسیایی کره جنوبی قضاوت می‌کردند، همگی از بهترین‌ها بودند، تاکید کرد: متاسفانه در این بازی‌ها بنا به دلایل تحمیل شده در دادن امتیاز به بوکسور‌ها شاهد تبعیض بودیم.

صالحی زنجانی در بخشی از سخنان خود، اظ‌هار داشت: در این دوره از بازی‌های آسیایی شاهد حریفان توانمند و مجرب بودیم. برخی کشور‌ها ازجمله قزاقستان بر روی این ورزش سرمایه گذاری مطلوبی کرده‌اند، که توانست در ۱۰ وزن این رقابت‌ها هفت نشان طلا کسب کند که این درخور توجه است.

این ورزشکار زنجانی، همچنین در پایان تاکید کرد: بوکس از ورزش‌های پرمدال است و اگر فدراسیون به جوانان «در عرصه داوری، مربیگری و ورزشکاری» بیشتر بها دهد به حتم در میادین برون مرزی نیز شاهد درخشش آنان خواهیم بود چراکه این رشته ورزشی در ایران از دیگر کشورهای مطرح و شاخص کم ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز