خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم‌ها کارساز است

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۹۷۶

اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم‌ها کارساز است و برای برون رفت از مشکلات جامعه در این حوزه باید به ارکان اقتصاد مقاومتی توجه کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: عادی جلوه دادن رابطه نامشروع در بین محارم، خیانت زن و شوهر به یکدیگر از دیگر آسیب‌های ماهواره است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری، در همایش مشترک فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج، ائمه جماعات و هئیت امنای مساجد شهرستان زنجان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: برای نخستین بار مقام معظم رهبری در شرایط حساس جامعه توجه به اقتصاد مقاومتی را اعلام کردند.

وی بر ضرورت توجه به محورهای اقتصاد مقاومتی در جامعه تاکید کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم‌ها کارساز است و برای برون رفت از مشکلات جامعه در این حوزه باید به ارکان اقتصاد مقاومتی توجه کرد.

این مسئول با اشاره به کارساز بودن اقتصاد مقاومتی در زمان تحریم‌های شکننده و طاقت‌فرسا تصریح کرد: مقام معظم رهبری اصول اقتصاد مقاومتی را برای برون رفت از چنین شرایطی اعلام کرده‌اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بر ضرورت تشخیص حوزه‌های فشار اقتصادی از سوی مسئولان تاکید کرد و گفت: مسئولان باید بعد از تشخیص نقطه فشار، راه مقابله را در پیش بگیرند.

حجت‌الاسلام باقری تبدیل فشارهای اقتصادی به فرصت را از مهم‌ترین مسائل در زمینه اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: قطع وابستگی به کشورهای خارجی و افزایش تولید داخلی از دیگر مسیرهای برون رفت از چنین فشارهایی محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بنیان خانواده از دیدگاه اسلام خاطرنشان کرد: خانواده در دین اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

خانواده عامل رشد و سقوط جامعه است
این مسئول با بیان اینکه متاسفانه آسیب‌ها و فرصت‌های زندگی خانوادگی از خود خانواده آغاز می‌شود، تصریح کرد: خانواده عامل رشد و سقوط جامعه محسوب می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به آسیب‌های ماهواره در زندگی افراد جامعه یادآور شد: برنامه‌ریزی دشمنان سست کردن بنیان خانواده است.

حجت‌الاسلام باقری با اشاره به اینکه آسیب‌های ماهواره در خانواده‌های ایرانی جدی است، ادامه داد: قبح‌زدایی و ترویج بی‌بند و باری از مهم‌ترین برنامه‌های ماهواره محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه عادی جلوه دادن رابطه نامشروع در بین محارم، خیانت زن و شوهر به یکدیگر از دیگر آسیب‌های ماهواره است، افزود: عادی کردن ارتباط دختران و پسران از دیگر برنامه‌هایی مورد تاکید برنامه‌های ماهواره محسوب می‌شود.

این مسئول از بین بردن مفهوم دین به ویژه در زمینه حجاب و عفاف را از دیگر برنامه‌ریزی‌های برنامه‌های ماهواره‌ای عنوان کرد و گفت: تحریک حس رقابت بین زن و مرد از دیگر آسیب‌های این در ماهواره است.

ضرورت توجه به کارکردهای ویژه‌ مساجد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، همچنین با اشاره به اهمیت وجود مساجد در جامعه تصریح کرد: مسجد علاوه بر محل عبادت دارای کارکردهای ویژه‌ای نیز است.

حجت‌الاسلام باقری از مسجد به عنوان پایگاهی برای تعلیم و تربیت، سخنرانی و پایگاه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نام برد و گفت: کارکردهای مختلف مسجد موجب می‌شود تا از ظرفیت‌های آن استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه مسجد محل تعامل حاکمیت و مردم است، یادآور شد: مسجد محل تجلی وحدت و حل اختلافات و رفع مشکلات اجتماعی مردم محسوب می‌شود.

این مسئول در پایان با اشاره به فعالیت یک هزار و ۵۰۰ مسجد در استان زنجان تصریح کرد: ضروری است از ظرفیت‌های مساجد به نحو مطلوبی استفاده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز