خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان:

نگاه ملی به صادرات کالا ضروری است

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۵۲۳

باید توجه داشت که درصادرات کالاها، میزان ارزش افزوده کالا موردنظر قرارگیرد و از رقابت بر سر محل گمرکی صادرکننده بپرهیزیم تا میزان صادرات و ارزش افزوده کشور افزایش یابد.

استاندار زنجان گفت: در استان زنجان، سازمان تامین اجتماعی و اداره کار به راحتی افراد بیمه شده را تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌دهند و مکانیسم دقیقی برای شناسایی و کنترل اشتغال مجدد افراد پس از بیکاری در استان وجود ندارد.

به گزارش ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان در جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی با بیان این مطلب که درآمدهای صادراتی بصورت ملی است، اظهار داشت: درآمدهای صادراتی که از گمرک‌های استان‌های مختلف حاصل می‌شود بصورت ملی است و به لحاظ درآمدهای بودجه‌ای تاثیر چندانی در اقتصاد استان‌ها نخواهد داشت.

انصاری در پاسخ به انتقاد از صادرات فرش زنجان از مبادی صادراتی سایر استان‌ها با تاکید بر نگاه ملی در عرصه صادرات، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که در صادرات کالا‌ها، میزان ارزش افزوده کالا مورد نظر قرار گیرد و از رقابت بر سر محل گمرکی صادرکننده بپرهیزیم تا میزان صادرات و ارزش افزوده کشور افزایش یابد.

استاندار زنجان ادامه داد: ما باید درسال جاری ۴۱۸ میلیارد تومان درآمد در استان کسب کنیم که درآمدهای مالیاتی شامل این میزان نمی‌شود.

مقام عالی استان در بخش دیگری از سخنان خود به پیشتازی بانک توسعه صادرات در پرداخت تسهیلات به بخش صادرات استان اشاره کرد و گفت: باید از یک سو تلاش کنیم تا سهم تخصیصی منابع مربوط به بانک توسعه صادرات استان افزایش یابد و از سوی دیگر، تجار و بازرگانان استان را که قصد استفاده از تسهیلات بانک توسعه صادرات را دارند ترغیب کنیم تا حساب‌های تجاری و گردش مالی خود را به این بانک منتقل کنند تا منابع مالی بانک نیز افزایش یابد.

استاندار زنجان در جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی در زمینه بالا بودن تعداد دریافت کنندگان بیمه بیکاری استان زنجان نسبت به سطح کشور اظهار داشت: در استان زنجان، سازمان تامین اجتماعی و اداره کار به راحتی افراد بیمه شده را تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌دهند و مکانیسم دقیقی برای شناسایی و کنترل اشتغال مجدد افراد پس از بیکاری در استان وجود ندارد.

انصاری در بخش پایانی سخنان خود، تصریح داشت: برخی از افراد پس از اینکه شغل خود را از دست داده و مشمول بیمه بیکاری شدند، بدون اعلام به سازمان تامین اجتماعی به مشاغل دیگری روی می‌آورند که با این کار ضمن برخورداری از بیمه بیکاری و عدم پرداخت حق بیمه خود، سایر ظرفیت‌های اشتغال و تسهیلات استان را پر می‌کنند.

وی افزود: از آنجائیکه سیستم‌های نظارتی دقیق بر این افراد وجو ندارد نمی‌توان آن‌ها را شناسایی و بیمه بیکاری آن‌ها را قطع کرد.

در بخش پایانی جلسه شورا، علیمردانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به بازدید اخیر خود از گمرک استان زنجان اشاره کرد و از تحولات ایجاد شده در وضعیت اداری و تکریم مراجعین در این دستگاه اجرایی در زمان مدیریت برکابیان قدردانی کرد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز