خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته دولت در استان زنجان صورت گرفت؛

استاندار زنجان ۱۰ راهبرد توسعه صنعتی استان را اعلام کرد

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۳۱۶

استاندار زنجان ۱۰ راهبرد توسعه صنعتی و معدنی استان زنجان را همزمان با هفته دولت در زنجان بیان داشت.

استاندار زنجان گفت: تقویت شرکت‌های مشاوره‌ای تخصصی در هر حوزه از جمله موسسات حسابرسی صنعتی در دستور کار مدیریت استان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، در همایش بررسی برنامه‌های راهبردی بخش صنعت و معدن استان به ارائه راهبردهای اساسی شتاب توسعه استان در ۱۰ محور اشاره کرد و گفت: توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی برای تقویت صنایع نگهداری بخش کشاورزی، تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه صنعت و معدن، ایجاد صنایع بزرگ و بالادستی، تکمیل زنجیره‌های تولید با ارزش افزوده مناسب، تغییرات ساختاری مصرف انرژی و کاهش شدت مصرف، بهسازی و مدیریت نیروی انسانی بخش صنعت و معدن، حداکثر کردن بهره‌برداری از ظرفیت‌های مستقر شده تولید، اصلاح و بهبود فرآیند‌های کسب و کار، بستر سازی برای ارتقای نقش شرکت‌های تجاری، خدمات فنی و مهندسی و ایجاد تشکل‌های تخصصی، ترویج الزامات و دستاوردهای توسعه صنعتی ۱۰ راهبرد بخش صنعت و معدن استان هستند.

وی استخراج این راهبرد‌ها را حاصل بررسی و تحلیل وضعیت موجود استان و نقاط قوت و ضعف صنعت و معدن دانست و اظهار داشت: با تشکیل ۴ اتاق فکر در حوزه‌های صنعت و معدن، آب و کشاورزی، عمران و مدیریت شهری و فرهنگ عمومی به ارائه راهکارهای مناسب می‌پردازند.

انصاری برنامه‌های پیشنهادی اتاق فکر برای اجرای هر یک از راهبردهای توسعه صنعتی و معدنی استان را عنوان کردو افزود: ذیل برنامه‌های پیشنهادی نیز طرح‌ها و پروژه‌های عملیاتی برای تحقق برنامه‌ها پیش بینی شده است و صاحب نظران هر حوزه می‌توانند با ارائه پیشنهادات خود به تصحیح و یا تکمیل این برنامه‌ها بپردازند.

مقام عالی استان در ادامه برنامه ریزی برای استقرار صنایع بزرگ و بالادستی با مشارکت شرکت‌های بزرگ و نیمه دولتی کشور در اجرای طرح‌های استان را از جمله برنامه‌های راهبرد سوم توسعه برشمرد و گفت: حدود ۶۵۰ واحد صنعتی کوچک در استان فعالیت می‌کنند که عمدتا با مشکلات فراوانی مواجه شده‌اند درحالیکه یک شرکت بزرگ وابسته به دولت که مردم نیز می‌توانند از سهامداران آن باشند، می‌تواند به راحتی پروژه‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان را انجام داده و واحدهای کوچک را نیز در یک چرخه پیوسته فعال کند.

انصاری ایجاد دانشکده فنی با همکاری دانشگاه امیرکبیر برای تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز در صنایع را از برنامه‌های آتی در استان اعلام کرد و افزود: تقویت شرکت‌های مشاوره‌ای تخصصی در هر حوزه از جمله موسسات حسابرسی صنعتی در دستور کار مدیریت استان قرار دارد.

در ادامه این همایش جمعی از فعالان حوزه صنعت و معدن و کار‌شناسان دو حوزه به طرح مسائل و مشکلات خود و بیان طرح‌های پیشنهادی خود پرداختند و استاندار زنجان به همراه جمعی از طراحان طرح راهبردی توسعه صنعت و معدن استان زنجان از جمله سعید سیاری مدیر کل صنعت، معدن و تجارت و رحیم عصفوری معاون برنامه‌ریزی استاندار به برخی از سوالات حاضرین پاسخ دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز