خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام در زنجان؛

پرداخت یارانه ها با پدیده منافع ملی منافات دارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۸۲۷

نخبگان ایران به‌عنوان لکوموتیو حرکت جامعه درای اهمیت غیر قابل انکارهستند.

رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: در تجاری سازی علم هنوز با هدف پیش بینی شده فاصله داریم.

به گزارش خبرنگا رایلنا از زنجان، محمد ابراهیم مداحی، امروز شنبه(۱شهریور) در جمع خبرنگاران، با اشاره به شناسایی و جذب نخبگان کشور، اظهار داشت: نخبگان ایران به‌عنوان لکوموتیو حرکت جامعه درای اهمیت غیر قابل انکارهستند.

مداحی با بیان اینکه در تعریف از نخبه باید تجدید نظر شود، گفت: نخبگان مددجو نیستند که حمایت شوند.

رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشارکت نخبگان در تصمیمات اساسی کشور را مهم ارزیابی کرد و گفت: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید ازنخبگان در سطح ملی و فرا ملی استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به قدمت فرهنگ ایران اسلامی در استفاده از نخبگان در سطوح و حوزه‌های مختلف تصمیم سازی کشور، گفت: نخبگان استان‌ها، شهرستان‌ها، حاشیه‌ها و مناطق محروم کشور نیز دراین راستا حائز اهمیت خواهند بود.

مداحی با بیان سند چشم انداز توسعه‌ای کشور در این زمینه سه محوراساسی دارد، افزود: در این خصوص نخبگان کشور دارای نفش و اهمیت در کشورهستند.

رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام، دربخشی از سخنان خود به اشاره به سه برش و محور اساسی در کشور، تصریح کرد: برش سیاسی امنیتی دارای موفقیت قابل قبول درکشور بوده است.

وی در این راستا با بیان اینکه در حوزه علم وفناوری به تازگی شاهد کسب رتبه اولی در برخی سطوح بودیم اظهار داشت: در تجاری سازی علم هنوز با هدف پیش بینی شده فاصله داریم.

مداحی با اشاره به عقب ماندگی‌های قابل لمس در حوزه‌های مختلف اقتصادی کشور عنوان کرد: در حال حاضر در صدد رسیدن به جایگاه اصلی اقتصادی در کشور و جبران عقب ماندگی‌هاهستیم.

وی با اشاره به رقابت ایران در حوزه اقتصادی با کشورهای همجوار، افزود: اقدامات ویژه اقتصادی دراین راستا ضروری است.

رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام در زنجان، با اشاره به جمعیت در حال پیری استان زنجان، یادآورشد: تبعیض طبقاتی و فاصله طبقاتی در استان زنجان وجود دارد.

‌وی در ادامه با اشاره به آمایش مسائل حوزه‌های مختلف در راستای توسعه‌ای استان زنجان خاطر نشان شد: با توجه به رتبه ۱۴صنعتی استان زنجان در کشور توجه به آمایش حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی و کشاورزی استان زنجان ضروری است.

مداحی نرخ بیکاری استان زنجان را از متوسط کشوری بالا‌تر برشمرد و افزود: برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های علمی تخصصی در استان می‌تواند در این زمینه برای اجرای طرح توسعه‌ای استان زنجان حائز اهمیت باشد.

وی اقتصاد مقاومتی را اقتصاد مردمی توام با اعتماد وایجاد باور در مردم عنوان کرد و گفت: با خروج مدیران از این کارگاه‌های تخصص شاهد اقدامات مطلوب آن‌ها در سطح استان‌ها برای توسعه مطلوب خواهیم بود.

این مسئول کشوری دراستان زنجان، آمایش ظرفیت‌های استان را ضروری دانست و گفت: با اجرای سند توسعه‌ای استان در این زمینه استان زنجان در حوزه‌های مختلف توسعه‌ای تعیین تکلیف می‌شود.

وی نقش رسانه‌ها را دراین راستا برای اطلاع رسانی حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند اقتصاد مقاومتی را به زبان ساده به مردم تبین کنند.

مداحی، همچنین در بخشی از سخنان خود اقتصاد مقاومتی را ساماندهی زندگی مردم برشمرد و گفت: با فراهم کردن زیر ساخت‌ها و ایجاد اعتماد وباور درمردم جامعه باید به مردم گفت که با اقتصاد دولتی راه به جای ندارند.

وی، با بیان اینکه در ۶۰ سال گذشته ما فاقد وضعیت اقتصاد مطلوب بودیم، تصریح کرد: حمایت از بنگاههای اقتصادی کوچک با تعریف جدید و ساماندهی شدهین راستا مهم خواهد بود.

رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پایان، بابیان اینکه در صدد کاهش تصدی‌گری دولتیدر کشورهستیم، اظهار داشت: پرداخت یارانه‌ها با پدیده منافع ملی منافات دارد.

همزمان با حضور رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام در زنجان کارگاه یکروزه علمی تخصصی اقتصاد مقاومتی در محل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در حال برگزاری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز