خبرگزاری کار ایران

مسئول روابط عمومی حوزه هنری استان زنجان خبرداد:

حوزه هنری استان زنجان دبیرخانه دائمی مراسم بزرگداشت نهم شهریور شد

کد خبر : ۱۹۶۳۷۰

حوزه هنری استان زنجان به عنوان دبیرخانه دائمی مراسم بزرگداشت اولین راهپیمایی بانوان زنجانی در نهم شهریورماه ۱۳۵۷ انتخاب شد.

مسئول روابط عمومی حوزه هنری استان زنجان, گفت: حوزه هنری استان زنجان به عنوان دبیرخانه دائمی مراسم بزرگداشت واقعه نهم شهریور موظف شده تا نسبت به برگزاری جلسات هماهنگی، پیگیری مصوبات و برگزاری مراسم بزرگداشت، همه ساله در نهم شهریور اقدامات و هماهنگی های لازم را انجام دهد.

به گزارش ایلنا از زنجان, وحید اکبری، امروز با اعلام این خبر, اظهار داشت: به منظور پیگیری های مستمر مراسم و برنامه های واقعه نهم شهریور در طول سال، حوزه هنری استان زنجان به عنوان دبیرخانه دائمی مراسم بزرگداشت زنان زنجانی پیشرو در انقلاب اسلامی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه تاسیس دبیرخانه دائمی مراسم بزرگداشت واقعه نهم شهریور با هدف پررنگ تر کردن حرکت تاریخی بانوان زنجانی و ثبت آن در فهرست افتخارات ملی صورت گرفته است، افزود: همه باید در زنده نگه داشتن و برجسته کردن این رویداد تاریخی که به یکی از شاخص های معنوی استان تبدیل شده است تلاش کنیم.

اکبری خاطر نشان کرد: حوزه هنری استان زنجان به عنوان دبیرخانه دائمی مراسم بزرگداشت واقعه نهم شهریور موظف شده تا نسبت به برگزاری جلسات هماهنگی، پیگیری مصوبات و برگزاری مراسم بزرگداشت، همه ساله در نهم شهریور اقدامات و هماهنگی های لازم را انجام دهد.

گفتنی است در نهم شهریور ماه سال ۱۳۵۷ در پی شهادت شهید مرتضایی بانوان زنجانی با در دست داشتن عکس این شهید برای نخستین بار در کشور اقدام به راهپیمایی به صورت مستقل کردند و به دنبال این بانوان، علما نمازهای جماعت را تعطیل و بازاریان نیز بازار را تعطیل کرده و از باز کردن مغازه‌های خود خودداری کردند تا اعتراض خود را به گوش سردمداران پهلوی برسانندو این امر فرصتی شد تا زنان زنجانی نیز در کنار مردان در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی سهیم باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز