خبرگزاری کار ایران

سردار احمدی مقدم در زنجان تاکید کرد:

عمق امنیت جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر ماهیت مردمی بودن نظام و نوع رهبری است

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۹۱۱

دو مقولهٔ اعتیاد خرد، مواد فروشی و سرقت‌های خرد از شایع‌ترین جرایم موجود در کشور است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، گفت: دو مقولهٔ اعتیاد خرد، مواد فروشی و سرقت‌های خرد از شایع‌ترین جرایم موجود در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، امروز چهارشنبه(۲۲مرداد) در مراسم صبحگاه در جمع نیروهای انتظامی استان زنجان، اظهار داشت: آبادانی، تلاش، تولید، کار، فعالیت و آرامش حق مسلم هر جامعه‌ای است که در سایهٔ امنیت و عدالت قابل تحقق است.

سرداراحمدی مقدم، با اشاره به اینکه مقدمه هر کاری اقتدار، آرامش و امنیت است، تصریح کرد: کشور ایران تنها با برخوردای مالی، انسانی، شایستگی‌های طبیعی و ظرفیت‌های گوناگون قابل شکوفایی نیست.

وی، امنیت کشور را مهم‌تر از معیشت عنوان کرد و گفت: در کشور‌های همجوار چون عراق، سوریه و افغانستان دست فتنه دشمنان را به وضوح می‌توان دید.

سرداراحمدی مقدم ادامه داد: دشمنان به اسم دین و مذهب قصد نشان دادن چهرهٔ خشن از اسلام برای جهانیان را دارند.

این مسئول در کشور با اذعان به اینکه کمبود منابع مالی با مدیریت قابل جبران و تحمل است اظهار داشت: اگر نعمت ولایت نباشد به طور قطع نعمت‌های ظاهری نیز قابل استفاده نخواهد بود و مردم ایران به خوبی به این امر واقفند.

سرداراحمدی مقدم، در ادامه با اشاره به اینکه استان زنجان یکی از استان‌های امن کشور محسوب می‌شود، گفت: عمق امنیت جمهوری اسلامی مبتنی بر ماهیت مردمی بودن نظام و نوع رهبری است.

وی با بیان اینکه کشور ایران جایگاه رهبری، الگوسازی و الهام بخشی برای ملت‌های دیگر را دارد گفت: مردم به اهمیت نعمت امنیت در کشور واقفند.

احمدی مقدم با تاکید بر اینکه دو مقولهٔ اعتیاد خرد، مواد فروشی و سرقت‌های خرد از شایع‌ترین جرایم موجود در کشور است، اضافه کرد: با جلوگیری از شیوع این جرایم ۹۰ درصد زندان‌های ما خالی خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه دشمنان ما کشور همسایه افغانستان را به عنوان کانون مواد مخدر ایجاد کرده‌اند.

سردار احمدی مقدم، در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه در کشور، قتل، تجاوز، آدم ربایی، سرقت مسلحانه و جرایم جنایی ۵ هزار فقره از جرایم را به خود اختصاص می‌دهد، افزود: امروزه شاهد وقوع ۱۵ جرم بزرگ در کشور هستیم که طی دههٔ گذشته علاوه بر کاهش این جرایم با افزایش کشف مواجه هستیم.

احمدی مقدم از افزایش جرایم بزرگ در کشور‌های پیشرفتهٔ دنیا خبر داد و گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به تجهیزات جدید در این زمینه مجهز شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی از نقش سازمان‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان و مشارکت مردم بهره گیری می‌کند تاکید کرد: امروزه نیروی انتظامی با کمک اقشار جامعه و با اتکای خداوند متعال توفیقات خوبی را در سایهٔ امنیت به دست آورده است.

وی، خاطر نشان شد: در بسیاری از کشور‌ها تعداد پلیس و نیروی انتظامی به نسبت جمعیت ۲ یا ۳ برابر است که به هیچ وجه از امنیت نیز برخوردار نیستند.

سردار احمدی مقدم، هدف نیروی انتظامی جمهوری اسلامی را تقویت قدرت اقتدار نرم خواند و افزود: ارتباط با مردم، برخورداری از سلامت اداری، ارتقاء معرفت دینی و بصیرت سیاسی در مواجهه با فتنه‌ها از مهم‌ترین اهداف ناجا است.

این مقام مسئول در کشور با ارزیابی مطلوب به عملکرد استان زنجان نمرهٔ ۸۶ را داد و گفت: در این استان میزان جرایم جنایی صفر و یا به تعداد انگشتان دست نمی‌رسد.

وی، اظهار داشت: برخی از نزاع‌ها در محیط‌های خانوادگی است که نیروی انتظامی در مواقع لزوم اجازهٔ ورود پیدا می‌کند.

سردار احمدی مقدم، در پایان یادآورشد: استان زنجان در کشف جرایم با رشد ۱۱ درصدی مواجه است که با وجود قرار گرفتن در مسیر‌های پرتردد، کاهش تصادفات و مرگ و میر را در این مسیر شاهد هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز