خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان خبر داد:

جمع‌آوری ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال زکات فطره در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۰۲۷

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با اشاره به جمع‌آوری ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال زکات فطره در استان زنجان، پیش‌بینی کرد: امسال مبلغ زکات جمع‌آوری شده در استان زنجان ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان، گفت: تا پایان کار جمع‌آوری زکات فطره میزان این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش ایلنا از زنجان، رضا حسنلو ضمن آرزوی قبولی طاعات مردم مومن و روزه‌ دار استان و تبریک به مناسبت عید فطر، از حضور مردم استان در طرح‌های مشارکتی این نهاد تقدیر و قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال زکات فطره مردم استان زنجان در ۸۵۰ مسجد روستایی و شهری، ۱۵ مصلی و ۵۴ صندوق سیار و ثابت در سطح استان جمع‌آوری شد، اضافه کرد: بر اساس اعلام دفتر(آیت‌الله شیخ علی خاتمی) نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و رئیس شورای زکات استان امسال مبلغ زکات فطره به ازای هر شخص ۴۵ هزار ریال تعیین شده بود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با بیان اینکه بر اساس آمار اولیه اعلام شده تا کنون ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال زکات فطره در استان جمع‌آوری شده است، پیش‌بینی کرد: تا پایان کار جمع‌آوری زکات فطره میزان این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند.

این مسئول با ارائه آمار تفکیکی از مبلغ زکات جمع‌آوری شده در استان، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تاکنون برخی از مساجد لیست توزیع زکات فطره خود را اعلام نکرده‌اند، از همین رو درصد بیشتری از مبلغ اعلام شده مربوط به پایگاه‌های دایر شده در معابر و مصلی‌های استان است.

حسنلو همچنین با اشاره به نحوه توزیع زکات جمع‌آوری شده تصریح کرد: امسال همه مبالغ جمع‌آوری شده در قالب زکات فطره بدون واریز به حساب امداد، به صورت مستقیم به حساب نیازمندان واریز می‌شود.

وی توضیح داد: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده مبالغ جمع‌آوری شده در مساجد توسط هیئت امنا، معتمدین محل و امام جماعت مساجد به صورت نقدی تحویل نیازمندان شده و یا به حساب آن‌ها واریز می‌شود که در حال حاضر نیز این کار در حال انجام بوده و در برخی از مساجد نیز انجام شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان افزود: همچنین مبالغی را که توسط کمیته امداد در معابر و مصلی‌ها جمع‌آوری می‌شود، نیز به حساب نیازمندان شناسایی شده تحت پوشش امداد، بهزیستی و موسسات خیریه واریز خواهد شد.

این مسئول با تاکید بر اینکه لیست نیازمندان واجد شرایط دریافت زکات فطره آماده‌سازی شده است، اضافه کرد: به محض پایان کار جمع‌آوری، مبالغ در اسرع وقت بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با بانک‌های عامل شهرستان زنجان در روز عید فطر ۹۰۰ میلیون ریال از زکات فطره جمع‌آوری شده در استان به حساب نیازمندان معرفی شده از سوی امداد، بهزیستی و موسسات عام‌المنفعه خیریه واریز شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: هموطنانی نیز که در زمان تعیین شده برای جمع‌آوری زکات فطره موفق به تحویل زکات خود نشوند، می‌توانند با مراجعه به دفا‌تر امداد در سطح استان و یا خانه انفاق، احسان و نیکوکاری این مبالغ را تحویل امدادگران دهند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از میزان کفارات جمع‌آوری شده در استان نیز ارائه کرد و گفت: تاکنون ۲۱۰ میلیون ریال کفارات عمد و غیرعمد در استان زنجان جمع‌آوری شده است.

حسنلو ادامه داد: بر اساس احکام شرعی تعیین شده مبالغ کفارات جمع‌آوری شده در راستای اطعام نیازمندان مصرف خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز