خبرگزاری کار ایران

انجمن کلیوی زنجان در همایش مبغان، اقدام به توزیع بروشورهای تبلیغاتی کرد

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۱۴۷

انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان, تیر ماه امسال و در همایش مبلغان که در آستانه ماه رمضان برگزار شد، اقدام به توزیع بروشورهای تبلیغاتی در زمینه بیماری های کلیوی و راه های پیشگیری از این بیماری ها کرد.

در این همایش ۷۰۰نفری ویژه مبلغان وعلما، قرار بود که ۱۲۰۰ مبلغ در ماه رمضان به مناطق مختلف استان زنجان اعم از شهرستان‌‌ها و روستا‌ها اعزام شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، آیت اله سید محمد حسینی، در دیدار اعضای انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان گفت: برای جلوگیری از افزایش بیماران کلیوی، اطلاع رسانی و آگاهی دهی در زمینه بیماری‌های کلیوی افزایش یابد.
آیت اله سید محمد حسینی گفت: اطلاع رسانی در زمینه بیماری‌های کلیوی ضرورت دارد.

وی افزود: فعالان انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان با توزیع بروشورهای تبلیغاتی در شب‌های قدر و در ایام ماه مبارک رمضان در مسجد جامع زنجان، خطر پیشرفت بیماری‌های کلیوی را کاهش دهند.

در این دیدار، محمدرضا طهماسبی، مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان، گزارشی از فعالیت‌های این انجمن ارائه داد و گفت: انجمن کلیوی زنجان تلاش می‌کند تا با تکمیل مجتمع تخصصی آموزشی، پیشگیری و تحقیقاتی، فعالیت‌هایش را به سمت و سوی پیشگیرانه سوق دهد.

وی تاکید کرد: مجتمع تخصصی انجمن کلیوی زنجان با کمک‌های خالصانه مردمی در حال تکمیل است و امید داریم تا با استمرار این کمک‌ها هر چه سریع‌تر شاهد تکمیل این پروژه باشیم.

مدیر انجمن کلیوی زنجان در ضیافت افطاری بیماران کلیوی عنوان کرد: چرخه دیالیز در انتظار بیماران کلیوی است.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان در مراسم افطاری شامگاه یکشنبه، ۲۲ تیر ماه امسال، در جمع خبرنگاران گفت: ۳۵ درصد از بیماران کلیوی می‌توانند پیوند کلیه شوند و بقیه بیماران باید مادام العمر در هفته ۳ بار درد سوزن‌های دیالیز را تحمل کنند.

محمدرضا طهماسبی به میزان هزینه‌های بیماران کلیوی اشاره کرد و افزود: هر بیمار دیالیزی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه و ۱۷ میلیون تومان در سال برای دولت هزینه دارد.

وی آماری از تعداد بیماران ارائه داد و اظهار داشت: انجمن کلیوی زنجان ۲۸۰ بیمار دیالیزی، ۴۲۰ نفر بیمار تحت مراقبت و پیشگیری دارای پرونده و ۶۰۰ بیمار پیوند کلیه دارد.

مدیر انجمن کلیوی زنجان هزینه ۲۸۰ بیمار دیالیزی در سال را برای دولت، خیّرین و خانواده‌ها سنگین دانست و تاکید کرد: حاصل تلاش انجمن کلیوی زنجان برای خروج ۶۰۰ نفر بیمار پیوندی و ۴۲۰ نفر بیمار تحت مراقبت و پیشگیری از چرخه دیالیز، باعثکاهش هزینه ۱۷ میلیارد تومانی به صورت سالانه شده است.

طهماسبی ادامه داد: ۸ مرکز دیالیز با دفا‌تر نمایندگی در استان زنجان فعال هستند که به امور درمانی و معیشتی بیماران کلیوی می‌پردازند.

وی دیابت و فشارخون را در افزایش بیماران کلیوی، از مهم‌ترین عوامل دانست و گفت: ۴۵ درصد ورودی بیماران دیالیزی از ناحیه دیابت و ۲۵ درصد از فشارخون است که کم تحرکی، استفاده از غذاهای چرب و غیرسنتی زمینه ساز این بیماری‌ها است.

مدیر انجمن کلیوی زنجان به آمار بیماران تا سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: بر اساس این آمار تا سال ۱۴۰۰ تعداد بیماران کلیوی ۳ برابر می‌شود که این هشداری برای متولیان سلامت و تمام کسانی است که دارای کلیه هستند و باید همه احساس مسئولیت کرده و در جهت کاهش هزینه‌ها و آلام اجتماعی تلاش کنیم.

طهماسبی پروژه تخصصی انجمن کلیوی زنجان را در حال ساخت دانست و عنوان کرد: این پروژه با کمک‌های خالص مردمی، در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع و در ۵ طبقه در حال ساخت است و از مرحله سفت کاری خارج شده و برآورد هزینه آن ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان است.

وی تاکید کرد: برآورد زمانی مجتمع تخصصی آموزشی، پیشگیری و تحقیقاتی ۲ ساله بود که این پروژه در همین مدت زمان به بهره برداری رسید و دفتر انجمن کلیوی زنجان روز پنجشنبه ۱۹ تیر ماه امسال به طبقه همکف انتقال یافت اما برای تکمیل این پروژه همچنان نیازمند کمک‌های مردم خیّر هستیم.

مدیر انجمن کلیوی زنجان به تدوین مقدمات چشم انداز ۵ ساله از طریق کمیته پزشکی این انجمن اشاره کرد و گفت: با چشم انداز ۵ ساله به برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت ورود پیدا می‌کنیم و هدف انجمن کلیوی در کنار دانشگاه علوم پزشکی، جلوگیری از ورود ۴۰۰ بیمار مراقبتی به چرخه بیماری و برنامه ریزی برای کاهش بیماران کلیوی است که با تکمیل پروژه تخصصی برنامه‌ها را عملیاتی می‌کنیم و کمک‌های مردمی را به سمت ساماندهی برنامه‌های اطلاع رسانی و پیشگیری، سوق دهیم.

گفتنی است در این ضیافت افطاری هدایایی از سوی کارخانه چینی نور خرمدره به زوج‌های پیوندی که امسال تشکیل خانواده داده‌اند، اهداء شد تا تشویقی برای تشکیل خانواده از سوی بیماران کلیوی باشد.

همچنین اجرای مولودی خوانی از سوی حاج اکبر نوربهمنی به مناسبت میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) محیط فرح بخشی برای بیماران کلیوی زنجان فراهم کرد.

یادآور می‌شود این ضیافت الهی در تالار غزال زنجان و با حضور مسئولان و ۶۰۰ نفر از بیماران کلیوی به همراه خانواده برگزار شد.

دستان نیکوکاران زنجانی بر آستان آسمان شب‌های قدر

اعضای انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان در شب‌های قدر و در راستای جمع آوری کمک‌های مردم روزه دار و خیّر زنجانی، با حضور در مساجد و تکایا، اقدام به جمع آوری نذورات و کمک‌های خیّرین کردند.

گفتنی است بیماران کلیوی با مشکلات مالی و معیشتی مواجه هستند که انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان با جمع آوری کمک‌های مردم نیکوکار، بیماران کلیوی مستحق را یاری می‌کند.

یادآور می‌شود در این شب‌ها اعضای فعال انجمن کلیوی زنجان در امامزاده سید ابراهیم(ع)، مسجد جامع، حسینیه اعظم زنجان و مسجد مهدیه مستقر هستند تا کمک‌های خیرخواهانه مردم را به دست بیماران محروم برسانند.

انجمن کلیوی ابهر برای ۲۶۰ نفر از بیماران، ضیافت افطاری داد

۲۶۰ نفر از بیماران کلیوی ابهر به همراه خانواده، خیرین، فرماندار، اعضاء شورای شهر و مسئولان این شهرستان در ضیافت افطاری انجمن حمایت از بیماران کلیوی ابهر حضور داشتند.

مهندس داود قزوینیان مدیر انجمن کلیوی شهرستان ابهر تعداد بیماران پیوندی این شهرستان را ۳۸ نفر و تعداد دیالیزی‌ها را نیز ۴۲ نفر اعلام کرد و گفت: آمار بیماران کلیوی رو به افزایش است و باید اطلاع رسانی در زمینه بیماری‌های کلیوی افزایش یابد.

در این ضیافت افطاری خانم کریمی مسئول بخش دیالیز بیمارستان امدادی ابهر ادامه داد: بیماران دیالیزی و پیوند کلیه با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و همراهی خیرین برای رفع این مشکلات ضروری است.

در ادامه ایمانی فرماندار شهرستان ابهر تاکید کرد: فضای بخش دیالیز بیمارستان امدادی ابهر نسبت به تعداد بیماران و تخت‌های موجود کوچک است و مسئولان این شهرستان برای توسعه فضای این بخش، پیگیر باشند.

وی ادامه داد: مشکلات بیماران کلیوی و هزینه‌های جانبی آن سنگین و طاقت فرسا است و مسئولان و خیرین شهرستان ابهر، این انجمن را در پیشبرد اهداف انسانی یاری کنند.

گفتنی است این ضیافت افطاری با کمک اختصاصی خیرین شهرستان ابهر و در محل ساختمان انجمن بیماران کلیوی این شهرستان برگزار شد.

بیماران کلیوی خرمدره، مه‌مان سفره الهی شدند

امام جمعه شهرستان خرمدره، ۴ مردادماه امسال مصادف با ۲۸ ماه مبارک رمضان در ضیافت افطاری انجمن حمایت از بیماران کلیوی خرمدره گفت: سلامتی یکی از گرانبها‌ترین سرمایه‌های خدادادی است که بر طبق احادیثو روایات معتبر دینی، بر حفظ سلامتی از سوی افراد توصیه شده است.

حجه الاسلام والمسلمین سید علی حسینی در این ضیافت افطاری که با حضور مسئولان شهرستان خرمدره، بیماران و خانوده‌های آنان برگزار شد، افزود: خیرین، برای رفع حوائج نیازمندان و دردمندان جامعه از طریق انجمن خیریه بیماران کلیوی که یک پایگاه مطمئن و آبرومند و متشکل از انسان‌های قابل اعتماد و متعهد هر شهر می‌باشد، بیماران نیازمند را یاری کنند.

در ادامه مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان تاکید کرد: خیرین خرمدره، هزینه‌های اختصاصی افطاری را تامین کردند و موجبات ارتباط خیرین با خانواده بیماران را در یک جمع صمیمی و معنوی فراهم نمودند.

محمدرضا طهماسبی گفت: نیکوکاران شهرستان خرمدره با اهداء ساختمان، زمین و سایر امکانات مادی، سبب ارتقاء پیشبرد اهداف انجمن شده و انجمن و اعضای آن را برای تحقق اهداف عالیه و رسیدن به چشم انداز معین یاری می‌نمایند.

وی ادامه داد: توجه به امر سلامت و اهمیت دادن به خود مراقبتی برای یک عمر سلامتی باعثپیشگیری از بیماری‌ها می‌شود و مسئولان و خیرین باید نیازهای روحی و روانی بیماران کلیوی را تامین کنند و در رفع مشکلات اجتماعی عارض شده به آنان تلاش کنند.

گفتنی است این ضیافت افطاری در تالار بهاران خرمدره و با حضور ۳۰۰ نفر از بیماران کلیوی این شهرستان برگزار شد.

لازم به ذکر است هدف از توزیع این بروشور‌ها، افزایش سطح آگاهی جامعه از طریق مبلغان، نسبت به بیماری‌های کلیوی است تا از افزایش بیماران کلیوی پیشگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز