خبرگزاری کار ایران

در سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان عنوان شد؛

خواب آلودگی بیشترین آمار تصادفات بین جاده‌ای در استان زنجان است

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۶۱۶

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: باید تمهیدات شاخصی جهت استراحت رانندگان پس از دو ساعت رانندگی مداوم، در حاشیه راه‌ها اندیشیده شود.

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: اقدامات اولیه جهت برپایی این مراکز خدماتی با سازه‌های موقت در نقاطی که خلاء ارائه خدمات وجود دارد، ظرف دو هفته آینده امکان پذیر است و دستگاههای متولی در این زمینه باید همکاری‌های لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جواد رحمتی معاون عمرانی استاندار زنجان، امروز سه شنبه(۳۰تیر) در سومین جلسه ستاد خدمات سفر استان به آغاز موج جدیدی از سفرهای تابستانی در ایام بعد از ماه مبارک رمضان اشاره کرد و خواستار اجرای اقدامات ویژه از سوی دستگاههای مرتبط جهت تسهیل فرایند سفر برای مسافران زنجانی شد.

رحمتی با بیان این مطلب که از مجموع ۱۳ تصادف اتفاق افتاده در ۲ محور ورودی شهر زنجان، ۱۱ مورد بر اثر خواب آلودگی رانندگان و واژگونی خودرو‌ها بوده است، اظهار داشت: باید تمهیدات شاخصی جهت استراحت رانندگان پس از دو ساعت رانندگی مداوم، در حاشیه راه‌ها اندیشیده شود.

معاون عمرانی استاندار زنجان، نصب لرزاننده در مسیر‌ها، اطلاع رسانی به رانندگان و فرهنگ سازی عدم رانندگی طولانی مدت در جاده‌ها را از اقدامات موثر در کاهش تصادفات عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های متولی از قبیل میراثفرهنگی، مدیریت بحران استان، حمل و نقل و پایانه‌ها، شهرداری و نیروی انتظامی می‌توانند با همکاری یکدیگر نسبت به برپایی ایستگاه‌هایی در طول مسیر جاده‌ها، اقدام به ارائه خدماتی از قبیل نصب سرویس‌های بهداشتی، مرکز نمایش و فروش صنایع دستی، فروش تنقلات و میوه اقدام کنند و جاذبه‌های لازم جهت توقف کوتاه مدت رانندگان و مسافران در طول مسیر‌ها را ایجاد کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اقدامات اولیه جهت برپایی این مراکز خدماتی با سازه‌های موقت در نقاطی که خلاء ارائه خدمات وجود دارد، ظرف دو هفته آینده امکان پذیر است و دستگاههای متولی در این زمینه باید همکاری‌های لازم را داشته باشند.

در سه ماهه نخست سالجاری میزان ورود گردشگران به استان زنجان ۲۲ درصد افزایش داشته است.

در ادامه این جلسه یحیی رحمتی مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز با اعلام این خبر که میزان ورود گردشگران به استان زنجان در سه ماهه نخست سالجاری ۲۲ درصد افزایش داشته است، افزود: تعداد بازدیدکنندگان و گردشگران خارجی از استان زنجان نیز به میزان ۱۸۰ درصد افزایش داشته است که اغلب این مسافران از کشورهای اروپایی هستند.

در این جلسه، احکام نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در کمیته‌های ذیل ستاد خدمات سفر استان اعطا شد که طی آن، علی رحمتی مدیرکل پایانه‌های استان بعنوان رئیس کمیته حمل و نقل استان، صفی اله کرامتی رئیس کمیته امداد و نجات، محسن امین رئیس کمیته هماهنگی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، سردار علیرضا صالحی بعنوان رئیس کمیته امنیتی و انتظامی، علیرضا بیگلری رئیس کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست، اسکندری بعنوان رئیس کمیته اسکان و رفاه استان و صفری بعنوان رئیس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات، احکام خود را دریافت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز