خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

مهم‌ترین برنامه‌های استان بهسازی مدیریت و توسعه مشارکت در مدارس است

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۵۱۰

بهسازی مدیریت آموزشگاهی و توسعه مشارکت معلمان، دانش‌آموزان و اولیا در اداره مدرسه از مهم‌ترین برنامه‌های استان زنجان در سال تحصیلی آتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: ارتقای کیفیت آموزش و مهارت‌های فنی مدیریتی و بکارگیری یافته‌های علمی پژوهشی در فرآیند مدیریت آموزشگاه‌ها از جمله اهداف اساسی اجرای این طرح است.

به گزارش ایلنا از زنجان، مرتضی تمجیدی، مدیرکل آموزش و پروش استان زنجان، توسعه مشارکت معلمان، دانش‌آموزان و اولیا در اداره مدرسه، بهسازی و ارتقای مدیریت آموزشگاهی را از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش استان زنجان در سال تحصیلی آتی خواند و گفت: گسترش علم و فناوری در دنیای معاصر، تمام فعالیت‌های اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است به گونه‌ای که امروزه، دانایی، پژوهش و سرمایه انسانی، مهم‌ترین وسیله برای رشد و ارتقای هر سازمانی است و هیچ نهاد و سازمانی بدون نیروی انسانی توانمند و پژوهشگر در پیشبرد اهداف خود موفق نخواهد بود.

در نتیجه آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا با بهره گیری از کارآمد‌ترین و جدید‌ترین شیوه‌های مدیریتی، زمینه را برای تحقق اهداف و برنامه‌های خود محقق سازد.

تمجیدی در ادامه افزود: ارتقای کیفی آموزش و پرورش با مدیریت صحیح، درست و توانمند و مشارکت همه جانبهٔ اولیا، دانش آموزان و معلمان فرهیخته امکان پذیر است.

مدیرکل دستگاه تعلیم و تربیت استان زنجان، افزایش رضایتمندی همکاران، هماهنگ ساختن عوامل تاثیر گذار در مدرسه و در نتیجه تقویت روحیه همکاران و زمینه سازی به منظور شکوفایی و نوآوری استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان و ایجاد زمینه مطلوب برای مشارکت دانش آموزان، اولیا و معلمان در اداره مدرسه را از جمله وظایف مدیران مدارس دانسته افزود: کیفیت بخشی به مدیریت آموزشگاهی با رویکرد برنامه محوری برای تحقق اهداف مورد نظر، از اولویت‌های اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ است.

تمجیدی، با اشاره به اجرای طرح بهسازی مدیریت آموزشگاهی، هدف از اجرای این طرح را ارتقای توانمندی مدیران برای کاهش فاصله بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب در مدرسه خواند و افزود: ارتقای کیفیت آموزش و مهارتهای فنی مدیریتی و بکارگیری یافته‌های علمی پژوهشی در فرآیند مدیریت آموزشگاه‌ها از جمله اهداف اساسی اجرای این طرح هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز