خبرگزاری کار ایران

با گرم شدن هوا و خشک شدن علوفه؛

احتمال حریق در مراتع طارم وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۶۲۷

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زنجان گفت: امسال با گرم شدن هوا و خشک شدن علوفه با توجه به وضعیت خوب مراتع طارم احتمال حریق دور از ذهن نیست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زنجان گفت: در ۳ ماه نخست سال، ۳۱ مورد پرونده خلع ید اراضی تصرف شد و ۳ فقره پرونده تخلف ماده ۵۵ و تصرف زمین نیز مورد رسیدگی قرار گرفته است. در ۳ ماه نخست سال ۴۰ نفر در کلاس‌های آموزشی و ترویجی این اداره شرکت داشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمدعلی فرخی در این باره گفت: با گشت نیرو‌ها در جاده‌های زنجان - طارم در دو مسیر چفتان و تهم از بروز هرگونه حریقی جلوگیری می‌کنیم. انتظار داریم که عموم مردم که در مراتع اوقات خود را سپری می‌کنند، از بروز هرگونه آتش سوزی جلوگیری کرده و قبل از ترک محل اقامت نسبت به خاموش بودن آتش مطمئن شوند.

وی با تاکید بر کنترل و جلوگیری از بروز هرگونه آتش سوزی عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون ۳ تا ۴ مورد حرق رخ داده که در اسرع وقت با کمترین سطح جلوگیری شده است.

فرخی درباره اولویت‌های آبخیزداری در این شهرستان بیان کرد: تکمیل دیواره حفاظتی ولیدر از ادامه انتهای کانال که از داخل باغات عبور می‌کند، را در برنامه داریم.

به گفته وی، اجرای عملیات بیولوژیک در پشت دیواره با کاشت بذرکاری بادام و نهال سماق و نیز نهال‌کاری به مساحت ۶۰ هکتار در حال انجام است.

این مقام مسئول، درباره اقدامات بخش حفاظت در ۳ ماه نخست سال گفت: در بخش حفاظت در ۲ ماه اخیر با ۲۷۸ فقره دام قبل از موعد و مازاد بیش از ۲۳ هزار دام از مراتع ییلاقی خارج شده است.

وی در پایان با اشاره به ۲۰ مورد قلع و قم، ۸ مورد قلع و قم بنا و دیوار و توقیف ۱۲ دستگاه لودر و تراکتور افزود: در ۳ ماه نخست سال ۳۱ مورد پرونده خلع ید اراضی تصرف شد و ۳ فقره پرونده تخلف ماده ۵۵ و تصرف زمین نیز مورد رسیدگی قرار گرفته است. در ۳ ماه نخست سال ۴۰ نفر در کلاش‌های آموزشی و ترویجی این اداره شرکت داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز