خبرگزاری کار ایران

مسئول دبیرخانه نمایندگی بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در استان زنجان:

ارسال ۱۵ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۱۴۸

مسئول دبیرخانه نمایندگی بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در استان زنجان از ارسال ۱۵ اثر به سومین همایش علمی پژوهشی " منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی " استان زنجان خبر داد.

مسئول دبیرخانه نمایندگی بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در استان زنجان گفت: این همایش در بخش‌های خانواده در فرهنگ رضوی و سبک زندگی از منظر فرهنگ رضوی اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، زهرا شاهی مسئول دبیرخانه نمایندگی بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در استان زنجان اظهار کرد تاکنون ۱۵ اثر از نقاط مختلف کشور به سومین همایش علمی پژوهشی " منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی " استان زنجان ارسال شده است.

به گفته این مقام مسئول همایش علمی پژوهشی منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی از سری برنامه‌های دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) است که با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی برگزار می شود.

وی ادامه داد: گسترش فعالیت های پژوهشی و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا(ع) گرامی داشت تولید‌کنندگان و پدید آورندگان آثار برتر پروهشی در زمینه سیره و شخصیت و معارف امام رضا(ع) از دیگر اهداف برپایی این همایش در استان زنجان است.

شاهی با اشاره به اینکه موضوع همایش منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی برای سومین سال متوالی در استان برگزار می شود، یادآور شد: این همایش در بخش های خانواده در فرهنگ رضوی و سبک زندگی از منظر فرهنگ رضوی اجرا می شود.

به گفته وی علاقمندان شرکت در این همایش می توانند در بخش خانواده در فرهنگ رضوی به موضوعات خانواده ی مطلوب و ویژگی های آن در فرهنگ رضوی در مقایسه با فرهنگ‌های دیگر، مبانی تحکیم خانواده با بهره گیری از آموزه های رضوی، تاثیر آموزه های رضوی بر ایجاد تعامل انسانی همسران، باور به اصالت آموزه های رضوی و تاثیر آن افراد خانواده، تاثیر آموزه های رضوی بر رشد معنوی افراد خانواده، نهاینه کردن فضایل اخلاقی در افراد خانواده در پرتو احادیثرضوی، همسویی خرد و عاطفه مادران متاثر از فرهنگ رضوی در تربیت فرزندان، زن و تدبیر منزل با بهره گیری از عناصر مدیریت در فرهنگ رضوی، تعامل و نقش زن در خانواده به مثابه همسر، مادر در پرتو احادیثرضوی، رهنمودهای فرهنگ رضوی در ایجاد الگوی مصرف خانواده مسلمان، تفاوت الگوی مصرف در فرهنگ رضوی با فرهنگ غرب و نقش بنیادین زن و مرد در تعلیم و تربیت فرزندان در سایه آموزه های رضوی بپردازند.

شاهی موضوعات مربوط به بخش سبک زندگی در فرهنگ رضوی را عنصرهای زندگی ساز در احادیثرضوی، باورهای دینی و معنای زندگی با تکیه بر آموزه های فرهنگ رضوی، تعامل و تقابل خرد و عشق متاثر از فرهنگ رضوی در ایجاد سبک زندگی مطلوب، تعیین و تبیین عنصرهای سازنده ی سبک زندگی مطلوب در احادیثرضوی، انسان دوستی و سبک زندگی در فرهنگ رضوی و فرق آن با اومانیسم غربی، سبک زندگی در پیوند با الگوی انتخاب و گزینش گری با تکیه بر فرهنگ رضوی، اصول و مبانی گرایش های مادی و معنوی انسان در ایجاد سبک زندگی بهتر با بهره گیری از فرهنگ رضوی، فرهنگ رضوی، فضایل اخلاقی و تاثیر آن بر سبک زندگی، وجود شباهت و مغایرت سبک زندگی رضوی با سبک زندگی در جوامع غربی و تاثیر پدیری کودکان از فرهنگ رضوی و نقش آن در ایجاد سبک زندگی مطلوب عنوان کرد.

مسئول دبیرخانه نمایندگی بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در استان زنجان اضافه کرد: آثار رسیده به دبیرخانه این همایش از شهرهای آباده، ارومیه، ایلام، تهران، زنجان، ساری، فارس، کرمانشاه، قزوین و قم است.

شاهی مهلت ارسال آثار را(۲۹ تیر) سال جاری عنوان کرد و یادآور شد: نتایج سومین همایش علمی پژوهشی منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی(۲۹ مرداد) اعلام می شود.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه علاقمندان به شرکت در این همایش سراسر می توانند آثار خود را تا مهلت مقرر به دبیرخانه همایش در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ارسال کنند، خاطرنشان ساخت: اختتامیه این همایش همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) در روز(۶ شهریور) در استان زنجان برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز