خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد سرمایه گذاری استان زنجان عنوان شد؛

استان زنجان آماده سرمایه گذاری بخش خصوصی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۱۵۹

تا پیش از پایان تابستان سال جاری کلیه پروژه های قابل سرمایه گذاری در استان با مشخصات کامل احصاء و در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

استاندار زنجان گفت: تا پیش از پایان تابستان سال جاری کلیه پروژه های قابل سرمایه گذاری در استان با مشخصات کامل احصاء و در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " جمشید انصاری, امروز شنبه(۱۷خرداد) در جلسه ستاد سرمایه گذاری استان خواستار تحرک بخشی در توسعه استان شد و گفت: همه مسئولین دستگاههای اجرایی استان باید زمینه تحرک و توسعه استان را تسهیل سازند.

انصاری با اشاره به اینکه برخی از سرمایه گذاران آشنایی کافی با شرایط و پتانسیل های استان ندارند، اظهار داشت: تا پیش از پایان تابستان سال جاری کلیه پروژه های قابل سرمایه گذاری در استان با مشخصات کامل احصاء و در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این مطلب که تامین مالی پروژه ها، تامین زمین و تامین زیرساختهای مورد نیاز از عمده ترین مشکلات سرمایه گذاران می باشد، افزود: مرکز سرمایه گذاری استان با کمک نمایندگان تام الاختیار دستگاههای اجرایی باید بتواند بعنوان یک پنجره واحد، در راستای رفع موانع و تشویق سرمایه گذاران، خدمات مشاوره ای به سرمایه گذاران ارائه نماید.

استاندار زنجان دریافت تسهیلات از منابع محدود بانکی را ساده ترین شیوه برای تامین مالی پروژه ها دانست و تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع بانکی کشور، مرکز سرمایه گذاری استان در راستای تامین مالی پروژه های سرمایه گذاری می تواند سایر راههای تامین مالی از جمله: استفاده از فاینانس، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و بازارهای کسب و کار را به سرمایه گذاران نشان دهند.

مقام عالی استان عمده ترین مسئولیت توسعه استان را بر دوش سرمایه گذاران محلی دانست و گفت: سرمایه گذاری دولت در توسعه بخش های تولیدی ممنوع است و بخش دولتی می تواند با رفع موانع، زمینه سرمایه گذاری در این حوزه را تسهیل نمایند.

انصاری اظهار داشت: تامین زیرساختهای ارزان تر از سایر استانها و حمایتهای موثر از سرمایه گذاران در سطح ملی از جمله مواردی است که سبب می شود سرمایه گذاران به مشارکت در طرح ها و پروژه های استان متمایل تر شوند.

وی د رادامه خاطر نشان شد: سیستم اداری در پاسخگویی به مکاتبات بسیار کند عمل می کند و باید با درک مشترکی از مراجعین، از اتلاف حوصله و وقت سرمایه گذاران در استان جلوگیری شود.

فلاح رئیس مرکز سرمایه گذاری استان، ارائه مشاوره به سرمایه گذاران و انجام پیگیری های لازم پیش از اخذ مجوز و نیز نظارت و رفع مشکلات اجرای طرح پس از اخذ مجوز را از جمله عملکردهای مرکز برشمرد و گفت: راه اندازی سایت الکترونیکی و ایجاد ستاد سرمایه گذاری در این مرکز به منظور تسهیل در روند سرمایه گذاری از جمله اقدامات مرکز سرمایه گذاری استان بوده است.

در ادامه این جلسه دکتر عصفوری معاون برنامه ریزی استاندار بر لزوم توجه به اطلاع رسانی مناسب به سرمایه گذاران تاکید نمود و اظهار داشت: دستگاههای اجرایی پس از رفع مشکلات پروژه های قابل سرمایه گذاری می توانند آن پروژه را تبلیغ نموده و کلیه ویژگی ها و مشخصات آن را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز