خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خبرداد:

۸۰ درصد جرائم سایبری در استان زنجان کشف شده است

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۴۴۷

گسترش استفاده از اینترنت و شبکه‌های مجازی نیاز به دقت، سواد و اطلاعات این حوزه دارد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف ۸۰ درصد جرائم سایبری در سطح استان زنجان توسط پلیس فتا خبر داد و گفت: گسترش استفاده از اینترنت و شبکه‌های مجازی نیاز به دقت، سواد و اطلاعات این حوزه دارد.

به گزارش ایلنا از زنجان, سرهنگ جعفر کردلوامروز با اشاره به نقش فقر رسانه‌ای در آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: افزایش استفاده از فضای مجازی نیاز به مراقبت دارد.

سرهنگ کردلو, از کشف ۸۰ درصد جرائم سایبری در سطح استان زنجان توسط پلیس فتا خبر داد و اظهار داشت: گسترش استفاده از اینترنت و شبکه‌های مجازی نیاز به دقت، سواد و اطلاعات این حوزه دارد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به آسیب‌های استفاده از شبکه‌های مجازی بدون کنترل به بنیاد خانواده‌ها تصریح کرد: عدم مراقبت از این حوزه عوارضی همچون فاصله گرفتن جوانان از خانواده و زندگی حقیقی و تضعیف هویت ملی و مذهبی کاربران را در پی خواهد داشت.

سرهنگ کردلو بر لزوم رعایت اصول ایمنی در استفاده از شبکه‌های موسوم به مجازی تاکید کرد و ادامه داد: در صوت عدم رعایت نکات ایمنی کاربران به بردگان اطلاعاتی شبکه‌های مجازی تبدیل می‌شوند.

وی با اشاره به آسیب‌های مخرب حضور در شبکه‌های مجازی اجتماعی گفت: تکنولوِژی‌های وارداتی به کشور متناسب با فرهنگ و تمدن ما نبوده و متقاضیان استفاده از این امکانات باید سواد بهره‌گیری از این ابزار را داشته باشند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان به حساسیت خانواده‌ها در مورد حضور فرزندان خود در خارج از محیط خانه و خانواده اشاره کرد و افزود: باید توجه داشت که حضور در فضای مجازی بسیار مخرب‌تر و خطرناک‌تر از خروج فیزیکی فرزندان از خانه است.

سرهنگ کردلو با بیان اینکه والدین نسبت به حضور فرزندان خود در فضاهای مجازی حساسیت لازم را ندارند، تاکید کرد: کنترل امور در عالم فضای مجازی نیاز به سواد این رسانه دارد که متاسفانه اغلب خانواده‌ها از آن بی‌بهره هستند.

وی با اشاره به ترویج سبک زندگی غربی توسط رسانه‌های مجازی تصریح کرد: عمل کردن گیرنده این آموزش‌ها به سبک‌های زندگی غربی زندگی اجتماعی خود را در جامعه ایران تخریب می‌کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان در پایان بیشتر پرونده‌های تشکیل شده در حوزه امور مجازی را مربوط به اقتصاد و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌ها دانست و گفت: افزایش سواد رسانه‌ای برای استفاده‌کنندگان از این رسانه‌ها از راهکارهای پیشگیری از مشکلات این حوزه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز