خبرگزاری کار ایران

معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در زنجان:

هدف توسعه اقتصادی کشور بر مبنای توسعه اقتصاد صنعتی تعریف شده است

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۰۲۱

به هم رسانی کسب و کار و شناسایی خوشه های صنعتی در کشور از اقدامات اولویت دار این سازمان شهرک‌های صنعتی در کشور محسوب می شود.

معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران, با بیان اینکه کمک به توسعه صادرات کشور یکی از این کارکردهاست، گفت: به هم رسانی کسب وکار و شناسایی خوشه های صنعتی در کشور از اقدامات اولویت دار این سازمان شهرکهای صنعتی در کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " فرشاد مقیمی, امروز(۱۲ خرداد) در مراسم تجلیل از جانبازان حوزه صنعت استان زنجان با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در ایران گفت: قدمت تشکیل این سازمان در سال جاری به ۵۰ سال رسید.

وی با اشاره به اینکه ۹۲ درصد از صنایع کشور از نظر تعداد در صنایع کوچک طبقه بندی می شوند، افزود: هدف توسعه اقتصادی کشور بر مبنای توسعه اقتصاد صنعتی تعریف شده است.

این مقام مسئول به کارکردهای این سازمان در کشور اشاره کرد و با یادآوری اینکه کمک به توسعه صادرات کشور یکی از این کارکردهاست، گفت: به هم رسانی کسب وکار و شناسایی خوشه های صنعتی در کشور از دیگر اقدامات اولویت دار این سازمان محسوب می شود.

مقیمی یکی از رسالت های این سازمان را جذب سرمایه گذار خارجی عنوان کرد و افزود: باید زمینه های جذب سرمایه گذار خارجی به کشور فراهم شود.

این مقام مسئول تعداد شهرک های صنعتی مصوب در کشور را ۹۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۲ شهرک صنعتی مصوب در استان زنجان وجود دارد.

به گفته وی، در حال حاضر ۷۱۹ ناحیه و شهرک صنعتی در کشور در حال بهره برداری است که این رقم در استان زنجان ۱۳ مورد اعلام شده است.

معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی صنایع موچک و شهرک های صنعتی ایران اضافه کرد: بالغ بر ۱۲۴ هزار هکتار زمین در اختیار این سازمان قرار داد که از این مقدار در ۷۰ هزار هکتار زمین عملیات انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرک های صنعتی یکی از بارزترین مشخصه های توسعه صنعتی در کشور است، گفت: شهرک های صنعتی زمینه اشتغال ۶۵۰ هزار نفر در کشور و ۱۳ هزار و ۱۲۹ نفر را در استان زنجان فراهم کرده اند.

این مقام مسئول از شناسایی ۳۸۸ خوشه صنعتی در کشور خبر داد و افزود: در مورد ۳۷ خوشه اقداماتی توسعه ای انجام شده است و ۳۶ خوشه نیز فعال هستند.

مقیمی با بیان اینکه ۱.۵ درصد از آب کشور به صنایع اقتصادی اختصاص دارد، افزود: تنها ۹ دهم درصد در شهرک های صنعتی مصرف می شود.

وی یکی از اقدامات ارزنده در این سازمان را تشکیل صندوق ضمانت صنایع کوچک در کشور عنوان کرد و افزود: این صندوق در روزهای پایانی سال گذشته با ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار اولیه گشایش یافت.

این مقام مسئول در پایان، اضافه شدن یک هزار و ۴۶۷ هکتار به اراضی عملیاتی، یک هزار و ۱۵ هکتار به زمین های صنعتی، تامین آب ۳۱ شهرک صنعتی، تامین برق ۲۹ شهرک صنعتی، تامین گاز ۲۶ شهرک صنعتی و بهره برداری از ۲۷ تصفیه خانه را از برنامه های پیش روی این سازمان در سال جاری عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز