خبرگزاری کار ایران

در گرد همایی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان با استاندار زنجان:

روابط عمومی‌ها باید پاسخگوی افکار عمومی باشند

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۹۵۲

شناخت دقیق و کامل از ساختار سازمانی و ماموریت‌ها از اهداف و وظایف روابط عمومی‌هاست.

استاندار زنجان از مسئولین روابط عمومی‌ها خواست که اطلاعات دقیق و جامع در اختیار مردم قرار دهند.

به گزارش خبرنگار «ایلنا» از زنجان، شامگاه دیروز در گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان زنجان با استاندار زنجان، جمشید انصاری، با اشاره به جایگاه واهمیت روابط عمومی در دستگاه‌هایی اجرایی در شرایط امروز اظهار داشت: وظیفه روابط عمومی دستگاه‌هایی اجرایی در شرایط امروز درحد سخنگویی دستگاه‌هایی اجرایی است.

استاندار زنجان پرهیز از مشاطه‌گری را برای روابط عمومی‌های دستگاههایی اجرایی مهم برشمرد و گفت: مسئولین روابط عمومی‌های دستگاه‌هایی اجرایی باید آشنایی و آگاهی دقیق و جامع از دستگاه متبوع خود داشته باشند.

انصاری با اشاره به اینکه مسئولین روابط عمومی‌ها باید هدایتگر افکار عمومی و پاسخگوی افکار عمومی باشند، تصریح کرد: شناخت دقیق و کامل از ساختار سازمانی و ماموریت‌ها از اهداف و وظایف روابط عمومی‌هاست.

وی جمع آوری درست و به موقع را در این زمینه برای روابط عمومی‌ها مهم ارزیابی کرد و افزود: مسئولین و کار‌شناسان و افراد مرتبط با روابط عمومی‌ها در دستگاه‌هایی اجرایی باید پیش بینی نظام‌مند در این زمینه داشته باشند.

مقام عالی دولت در استان، توانمندی به موقع عملکرد برای نظام وجمع آوری اطلاعات را برای روابط عمومی‌ها را دارای اهمیت اساسی عنوان کرد وگفت: سازمان‌ها باید از درون سازمان به این موارد تجهیز شود.

وی آرایش محیطی سازمان را در نگاه اول با توجه به شناخت دقیق از ساختار، ماموریت‌ها واهداف سازمان وتعبیه برای دستیابی به اخبار واطلاعات را برای روابط عمومی‌ها الزامی دانست و گفت: توانمندی وبالا بردن اطلاعات به روز برای مسئولین روابط عمومی حائز اهمیت است.

استاندار زنجان، در ادامه با بیان اینکه جایگاه برون سازمانی روابط عمومی‌های دستگاههای اجرایی نیز دارای اهمیت است، خاطر نشان شد: انعکاس اخبار واطلاع رسانی دقیق از فعالیت دستگاههای اجرایی استان برای عموم مهم است.

انصاری در ادامه با اشاره به اینکه دوران پنهان کردن اطلاعات از مردم به سر آمده است و مردم به اطلاعات دقیق دسترسی دارند یادآورشد: امروز فضا برای کسب اطلاعات دقیق و درست در جامعه برای عموم مردم آماده است.

وی از مسئولین روابط عمومی‌ها خواست که اطلاعات دقیق وجامع در اختیار مردم قرار دهند.

استاندار زنجان در این خصوص سنجش افکار عمومی، مشتریان ومراجعه کنندگان به دستگاه‌هایی اجرایی وبررسی عملکرد دستگاه‌ها را مهم دانست وافزود: با توجه به شرایط امروزامکان فریب مردم در این زمینه بسیار پایین است.

این مقام مسئول دراستان زنجان، ارزیابی از افکار عمومی برای سنجش افکار عمومی را برای روابط عمومی‌ها مهم برشمرد وگفت: سنجش و ارزیابی افکار عمومی در روابط عمومی دستگاه‌هایی اجرایی کم انجام می‌گیرد.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به نقش مهم روابط عمومی دستگاه‌هایی اجرایی در سطح کلان تصریح کرد: ارزیابی سنجش افکار عمومی، ایجاد مفاهمه بین دستگاه‌های اجرایی ومشتریان دارای اهمیت اساسی است.

استاندار زنجان، ایجاد مفاهمه را جزو جدایی ناپذیر دستگاه‌هایی اجرایی ومراجعه کنندگان برای روابط عمومی‌ها دانست وخاطر نشان شد: این موارد مستلزم اطلاع رسانی و سنجش افکار دقیق است.

وی با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در این راستا اظهار داشت: ارتباط درست و دقیق با رسانه‌ها می‌تواند در اطلاع رسانی و سنجش افکار عمومی نقش موثر در جامعه داشته باشند.

انصاری رسانه‌ها را آئینه تمام نمای بین دستگاههای اجرایی و مردم دانست و گفت: افزایش اطلاعات مسئولین روابط عمومی‌ها از ظرایف ودقایق علمی با توجه به شرایط امروز و داشتن اطلاعات به روز را برای مسئولین و کار‌شناسان و افراد فعال درزمینه روابط عمومی و اطلاع رسانی دارای اهمیت بسیار عنوان کرد.

استاندار زنجان، تقویت مهارت علمی و به روز را از جمله کارهای علمی وهنری برای افراد مرتبط با روابط عموی دستگاههای اجرایی برشمرد وگفت: روحیه تعامل از جمله موارد مهم برای افراد فعال در روابط عمومی واطلاع رسانی است.

انصاری همچنین توانایی استفاده از تکنولوژی ارتباطات به روز را در این زمینه مهم ارزیابی کرد و گفت: همه باید دانش خود را برای دستیابی به روشهای اطلاع رسانی دقیق و به روز در حوزه‌های مختلف در این راستا ارتقاء دهند.

استاندار زنجان تثبیت وضعیت کارکنان در این زمینه را مهم ارزیابی کرد و افزود: ثبات نیرو‌ها را در این خصوص سرمایه گذاری است.

در پایان استاندار زنجان هماهنگی متناسب بین روابط عمومی‌ها مراجعه کنندگان ومطبوعات را مهم دانست ویاد آورشد: پرهیز از کارهای نمادین در روابط عمومی‌ها مهم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز