خبرگزاری کار ایران

در راستای اجرای برنامه های طرح تحول نظام سلامت در استان زنجان عنوان شد؛

اجرای طرح تحول نظام سلامت شیرین‌ترین اقدام وزارت بهداشت بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۷۷۶

در سال جاری سند کلی سیاست‌های کلی نظام سلامت از طریق مقام معظم رهبری وبا اجرای طرح وازت بهداشت و درمان با اجرای سه بسته سلامت در این حوزه شاهد آثار مطلوب در جامعه و رضایتمندی مردم بودیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با اشاره به اجرای موفق ورضایتمند برنامه تحول نظام سلامت درکشور واستان گفت: شیرین‌ترین اقدام وزارت بهداشت از زمان تاسیس تا به امروز اقدام برنامه تحول نظام سلامت در سال‌جاری بوده است.
به گزارش خبرنگار «ایلنا» بیگلری، امروز دوشنبه(۲۸اردیبهشت) در جمع خبرنگاران با اشاره به کمبودهای و کاستی‌های سالهای اخیر در حوزه بهداشت ودرمان کشور، افزود: در سال جاری سند کلی سیاست‌های کلی نظام سلامت از طریق مقام معظم رهبری وبا اجرای طرح وازت بهداشت و درمان با اجرای سه بسته سلامت در این حوزه شاهد آثار مطلوب در جامعه و رضایتمندی مردم بودیم.
بیگلری با بیان اینکه در این زمینه پرداختی‌های مردم به ۱۰درصد کاهش یافته است، افزود: اجرای این طرح‌ها باعثرضایتمندی بیماران ومراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها شده است.
وی با اشاره به اجرای این طرح با سه بسته حمایتی در این خصوص تصریح کرد: بسته اول شامل کاهش هزینه‌های بیماران و مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها وانجام خدمات با سهولت برای ارائه خدمات، طرح دوم را در زمینه افزایش زایمان طبیعی به صورت رایگان و طرح سوم را در هتلینگ بیمارن و همراهان آن‌ها بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.
بیگلری در ادامه با یاد آوری اینکه در آینده نزدیک شاهد متخصصین مقیم در بیمارستان ومراکز بهداشتی درمانی برای ارائه خدمات مطلوب خواهیم بود افزود: ماندگاری پزشکان در مناطق دور افتاده با تسهیلات ویژه نیز باعثرضایتمندی در جامعه خواهد بود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، با اشاره به اقدامات وارائه خدمات بهداشتی درمانی در حوزه بیماریهای صعب العلاج در آینده نزدیک را نیز مهم ارزیابی کرد و خاطر نشان شد: اجرای این طرح همراه با ویزیت سرپایی از خرداد ماه کلید خواهد خورد.
بیگلری در ادامه این جلسه در این خصوص تاکید کرد: الویت مهم و اول در زمینه تشویق زایمانهای طبیعی بوده است.
وی در این راستا با اشاره به رسالت رسانه‌های کشور برای فرهنگسازی در این حوزه اظ‌ها رداشت: رسانه‌ها با عقلانیت در کل کشور وبه تبعیت از آن در استان زنجان در این زمینه نقش اساسی ومهم داشتند که ایفا ء کردند.
این مسئول دراستان زنجان درادامه تصریح کرد: برای تفهیم این اقدامات در راستای توقعات معقولانه مردم همراه با رسانه‌ها توفیقات قابل قبول وموثری در سطح جامعه بدست آمده است.
وی همچنین طرح پزشک مقیم وطرح ماندگاری پزشک در بیمارستان‌ها را با توجه به تعریف ونحوه اجرای آن را از اول خرداد عنوان کرد وگفت: در راستای اجرای برنامه‌های نظام سلامت، بیمه‌ها نیز اقدامات مطلوب وموثر داشتند.
بیگلری در بخشی از سخنان خود با اشاره به حل مشکلات در این زمینه به صورت منطقی ومناسب اظهار داشت: شاهد همکاری وتعامل مطلوب در این زمینه برای رسیدن به اهدافا ولیه را دراجرای این طرح شاهد بودیم.
همچنین این مقام مسئول در استان زنجان با اشاره به ۳هزار و۱۵۰ بیمار بستری و۲۵۰ مورد زایمان طبیعی و۱۵۰ زایمان سزارین در استان زنجان از زمان اجرای این طرح گفت: شیرین‌ترین اقدام وزارت بهداشت از زمان تاسیس تا به امروز اقدام برنامه تحول نظام سلامت در سالجاری بوده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: در سالهای آینده شاهد اجرای تکمیلیتر این طرح در سطح کشور واستان خواهیم بود.
وی با اشاره به توافق همگانی وحداکثری در این زمینه در کشور واستان، تصریح کرد: خدمات برای عموم مردم وشهروندان خواهد بود.
بیگلری با بیان اینکه برای ارائه خدمات بهداشتی ودرمانی با اجرای این طرح در کشور شاهد تسهیل امور هستیم، اظهار داشت: کلیه این اقدامات موجب رضایتمندی مراجعه کننده گان برای اخذ خدمات بهداشتی درمانی است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، در پایان، گفت: با اجرای هتلینگ شاهد ارائه خدمات وافزایش بیماران مراجعه کننده با رضایت به مراکز خدمات درمانی وبیمارستان‌ها در سطح جامعه خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز