خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان:

باید به سمت منطقی کردن مطالبات مردم حرکت کنیم / فرهنگ توسعه با تکیه بر منافع شخصی به وجود نمی‌آید

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۳۲۸

تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی و توقعات جوانان هر روز در حال افزایش است، همه تمایل دارند استخدام دولت شوند و از ریسک پذیری اجتناب می‌کنند.

استاندار زنجان گفت: مردم باید بدانند برای بهره‌مند شدن از حقوقشان باید به مسئولیت‌های خود نیز عمل کنند.

به گزارش ایلنا از زنجان، جمشید انصاری در جمع اعضای شورای اسلامی استان زنجان اظهار کرد: متاسفانه به دلیل عدم دسترسی مردم به اطلاعات دقیق و تحلیل از وضعیت موجود جامعه، مطالبات بدون توجه به محدودیت‌ها و ظرفیت‌های موجود مطرح می‌شود.

وی با تاکید بر واقع نگر بودن در مطالبه‌گری و برنامه ریزی تصریح کرد: متاسفانه جامعه مطالبه‌گر به جامعه طلبکار تبدیل شده، این در حالی‌است که مطالبه‌گری ویژگی‌ای مثبت و پسندیده اما طلبکار بودن نقطه ضعف جامعه محسوب می‌شود.

استاندار زنجان بهره‌مندی از حقوق شهروندی و پذیرش مسئولیت شهروندی را دارای رابطه‌ای دو سویه خواند و افزود: مردم باید بدانند برای بهره‌مند شدن از حقوقشان باید به مسئو لیت‌های خود نیز عمل کنند.

انصاری با بیان اینکه روحیه منافع جمعی در استان کاهش یافته است بیان داشت: فرهنگ توسعه و توسعه فرهنگی با تکیه بر منافع شخصی به وجود نخواهد آمد.

وی با تبیین جایگاه استان زنجان گفت: استان زنجان از نظر مجموع شاخص‌های توسعه جایگاه چهاردهم کشور را در بین ۳۱ استان به خود اختصاص داده است همچنین در بخش صنعت در رتبه ۱۵ کشور قرار دارد.

مقام عالی استان با تبیین مزایای اشتغالزایی در بخش خدمات گفت: هزینه ایجاد شغل در این بخش پایین است، ظرفیت ایجاد آن در شهر‌ها که نرخ بیکاری بالا‌تر است، بیشتر است همچنین امکان به کارگیری فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف در این بخش وجود دارد بنابراین باید در جهت توسعه بخش خدمات برنامه ریزی جدی به عمل آید تا کمک موثری به حل مشکل بیکاری استان باشد.

وی ضمن اظهار تاسف از نهادینه شدن فرهنگ پشت میز نشینی در جامعه گفت: تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی و توقعات جوانان هر روز در حال افزایش است، همه تمایل دارند استخدام دولت شوند و از ریسک پذیری اجتناب می‌کنند.

انصاری تاکید کرد: باید با تحلیل ترکیب شغلی در شهرهای مختلف متناسب با نیاز و ظرفیت موجود برای اشتغالزایی برنامه ریزی کرد.

مقام عالی استان خاطر نشان کرد: امروز باید ببینیم انجام ندادن چه کارهایی لازم است و از انجام آن اجتناب کنیم چرا که انجام بسیاری از اقدامات جز تحمیل هزینه‌های بالا به جامعه فایده‌ای ندارد.

استاندار زنجان هم افزایی اعضای شورا‌های اسلامی و مسئولان را در پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان ضروری دانست و خاطر نشان کرد: اعضای شورا‌ها باید در کمیته‌های برنامه ریزی در روند اولویت گذاری پروژه‌ها به مسئولان کمک کنند.

انصاری اولویت گذاری برنامه‌ها و پروژه‌ها را لازمه تحقق برنامه‌های دولت و رضایتمندی مرد م برشمرد و یادآور شد: در شرایط کنونی که اعتبارات پاسخگوی نیاز‌ها و توقعات موجود نیست مهم‌ترین اقدام اولویت بندی برنامه هاست به گونه‌ای که اولویت با جلب رضایت عموم مردم باشد.

وی ابراز کرد: طی شش سال اخیر نهضت کلنگ زنی‌ای به پا شده بود که اتمام اجرای آن‌ها اعتبارات بیش از ۱۴ سال کشور را نیاز دارد بنابراین نمی‌توان بدون اولویت بندی امور، امیدی به بهبود وضع موجود داشت.

استاندار زنجان معتقد است: باید برخی از پروژه‌ها که امکان تکمیل آن‌ها برای دولت وجود ندارد به بخش خصوصی واگذار شود.

انصاری نقش شورا‌ها را در تقویت فرهنگ شهروندی مهم ارزیابی کرد و افزود: شورا‌ها باید با تبیین شرایط واقعی جامعه و موانع موجود مطالبات مردم را واقعی‌تر کنند.

وی بر تقویت هویت استانی شورای اسلامی استان زنجان تاکید و توصیه کرد: در بررسی مصوبات شوراهای اسلامی استان منافع جمعی و هدف واقعی شورا‌ها از مصوبه مد نظر قرار گیرد.

گفتنی است: در این جلسه ابتدا سعید خدادادی رییس شورای اسلامی استان زنجان گزارشی از فعالیت‌های شورای اسلامی استان و مشکلات و تنگنا‌ها ی آن ارائه کرد و در ادامه اعضای شورای اسلامی استان ضمن اشاره به مشکلات و مسائل حوزه انتخابیه خود، پیشنهاداتی در راستای افزایش تعامل دستگاه‌های اجرایی با شورای استان و نیز فعال شدن شورا ارائه کردند و مقرر شد با همکاری امور شهری و شوراهای استانداری زنجان در جهت برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی شورا‌ها برنامه ریزی لازم به عمل آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز