خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان:

توانمند سازی تشکل‌های مردم نهاد اولویت‌های کارگروه فرهنگی زنجان است

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۲۵۳

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: ارتقای فرهنگی با تقویت و توانمند سازی موسسات و تشکل‌های مردم نهاد از اولویت‌های کارگروه فرهنگی و اجتماعی استانداری زنجان است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان، گفت: ۲۲۶ تشکل مردم نهاد در استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار «ایلنا» مسیح‌الله سلطانی ظهر امروز چهارشنبه(۱۷اردیبهشت) در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان زنجان اظهار کرد: انتشار کتاب زنجان با ویژگی‌های تاریخی، آداب و رسوم و آئین‌ها در حال تدوین در استان زنجان است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با شهرداری زنجان در خصوص ساماندهی دکه‌های توزیع مطبوعات و ایجاد مراکز عرضه و فروش محصولات فرهنگی ادامه داد: هنوز این جلسه برگزار نشده و موضوع در دست پیگیری است.

این مسئول با بیان اینکه طرح مدرسه مجازی با عنوان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدرسه مجازی یادآور شد: طرح به اعضای کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان زنجان ارسال شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با اشاره به ضرورت اجرای سند برنامه راهبردی توسعه استان در بخش فرهنگی تصریح کرد: هنوز نظرات اعضای کارگروه جمع‌آوری نشده است.

سلطانی با بیان اینکه طرح تشکیل بنیاد یا انجمن مفاخر استان زنجان ضرروی است تهیه و در جلسات آتی ارائه شود، خاطرنشان کرد: طرح تشکیل بنیاد ایران‌شناسی شاخه زنجان در هر استان تشکیل می‌شود.

وی گفت: هنوز اقدامی در استان زنجان در خصوص تشکیل این بنیاد به نحو مطلوب انجام نشده است.

این مسئول با اشاره به اولویت‌های کارگروه اجتماعی و فرهنگی بیان داشت: افزایش انضباط اجتماعی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و صیانت از حقوق شهروندی از اولویت‌های این کارگروه است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان اینکه ارتقای فرهنگی با تقویت و توانمند سازی موسسات و تشکل‌های مردم نهاد ضروری است، تصریح کرد: ۲۲۶ تشکل مردم نهاد در استان وجود دارد.

سلطانی ابراز داشت: افزایش نشاط اجتماعی و شادابی عمومی در فضای کلی استان از دیگر اولویت‌ها محسوب می‌شود که در سال جاری این موضوع پیگیری می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با شهردار زنجان در خصوص ساماندهی دکه‌های توزیع مطبوعاتی و ایجاد مرکز عرضه و فروش محصولات فرهنگی تصریح کرد: این موضوع در دست بررسی است و طی هفته آینده این جلسه برگزار می‌شود.

جعفر محمدی در خصوص سند برنامه راهبردی توسعه استان در بخش فرهنگی نیز گفت: این سند مصوبه کارگروه قبلی است که قرار است نظرات کار‌شناسی اعضا ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه این سند به صورت کتابچه تهیه و در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

این مسئول در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب استان زنجان نیز گفت: دو جانمایی و دو زمان برای برگزاری نمایشگاه پیش‌بینی شده است که در طی دو هفته آینده اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز