خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

در دولت تدبیروامید توجه جدی در بحثفرهنگ خواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۳۸۸

استاندار زنجان, گفت: در عصر حاضر توسعه شهر نشینی بر فرهنگ ما تاثیرات فراوانی گذاشته است ولی در دولت تدبیروامید ما توجه جدی در بحثفرهنگ خواهیم داشت و این امر بدون برنامه ریزی میسر نمی شود.

استاندار زنجان گفت: همواره موضوع فرهنگ در جامعه مهم بوده چرا که فرهنگ عمومی یک جامعه هویت آن ملت است، یعنی آن ملت را با آن مشخصه فرهنگی می شناسند.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " جمشید انصاری, پنج شنبه در همایش رسالت روحانیون در تبیین بیانات مقام معظم رهبری پیرامون فرهنگ عمومی زنجان روحانیت را در تاریخ کشور ایران اسلامی یک گروه مرجع و تاثیر گذار دانست و گفت: شکل گیری افکار عمومی و فرهنگ در جامعه از این قشر سرچشمه می گیرد.

انصاری با بیان اینکه جامعه ما یکی جامعه دینی است و رفتارهای جامعه ما متاثر از باورهاواعتقادهای دینی الهام می گیرد گفت: روحانیون حاملان این نقش تاثیر گذار فرهنگ در بحثترویج فرهنگ عمومی بوده و هستند و جامعه اسلامی بدون روحانیت معنی نمیگیرد.

وی ضرورت توجه به حوزه فرهنگ را در کنار حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی را امری جدانشدنی از یکدیگر دانست و گفت: همواره موضوع فرهنگ در جامعه مهم بوده چرا که فرهنگ عمومی یک جامعه هویت آن ملت است، یعنی آن ملت را با آن مشخصه فرهنگی میشناسند.

مقام عالی استان عدالت فرهنگی را ایجاد فرصت برابر برای همه هنرمندان و فرهیختگان خواند و گفت احترام به بزرگان و روحانیون راهی است برای گشودن راه برای پی بردن به فرهنگ جامعه که در این بین باید وضعیت اقتصاد را هم نادیده نگرفت و اقتصاد در فرهنگ نیز هم تاثیر گزار است و هم امری مهم و قابل پرداخت به این موضوع

وی با بیان اینکه بسیار از رفتارهای فرهنگی ما جز موانع توسعه فرهنگی تلقی شده و بسیاری از این رفتارها نیز می توانند به رسیدن به هدف سرعت ببخشند، گفت: در عصر حاضر توسعه شهر نشینی بر فرهنگ ما تاثیرات فراوانی گذاشته است ولی در دولت تدبیروامید ما توجه جدی در بحثفرهنگ خواهیم داشت و این امر بدون برنامه ریزی میسر نمیشود.

انصاری به لزوم آسیب شناسی در بخش فرهنگ اشاره کرد و گفت ما در بحثآسیب شناسی باید نقاط قوت و ضعف و همچنین باور های مردم را در درجه اول بسنجیم و سپس قشر دانشگاه، نخبگان فرهنگی، روحانیون را وارد کار کنیم تا آسیب شناسی از طریق این قشر صورت گیرد چرا که این قشر در بتن جامعه هستند و در میان مردم.

وی در پایان از دستگاه های اجرایی استان خواست با مد نظر قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری راه را برای رسیدن به درجات بالا در بخش فرهنگ را هموار کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز