خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی استانداری زنجان خبرداد:

کاهش ۱.۳ درصدی نرخ بیکاری در استان زنجان

کد خبر : ۱۶۰۷۶۱

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان در سال۱۳۹۲ معادل ۹.۹ درصد بوده که نسبت به سال قبل ۱۳۹۱، معادل ۱.۳ درصد کاهش یافته است و بر همین اساس نرخ بیکاری کشور در سال ۱۳۹۲ معادل ۱۰.۴درصد بوده که نسبت به سال قبل ۱.۷درصد کاهش یافته است.

در جلسه کارگروه تخصصی برنامه ریزی و اشتغال استانزنجان، رحیم عصفوری، معاون برنامه ریزی استاندار، به پرداخت تسهیلات تکلیفی بانک‌ها تاکید کرد و گفت: اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز رقم قابل توجهی است که در سال قبل بویژه در بخش کشاورزی مصرف نشده و باید تحلیل مناسبی در این رابطه صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار «ایلنا» عصفوری، در بحثطرح‌ها و معرفی آن به بانک‌ها جهت دریافت تسهیلات نیز بر اولویت قرار دادن زنجیره‌های تولید تاکید داشت و افزود: باید با ایجاد واحد‌های تولیدی مانع خروج مواد خام از استان شد.

شایان ذکر است بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان در سال۱۳۹۲ معادل ۹.۹ درصد بوده که نسبت به سال قبل ۱۳۹۱، معادل ۱.۳ درصد کاهش یافته است و بر همین اساس نرخ بیکاری کشور در سال ۱۳۹۲ معادل ۱۰.۴درصد بوده که نسبت به سال قبل ۱.۷درصد کاهش یافته است.

ایجاد اشتغال و ارائه خدمات و تسهیلات مرتبط با اشتغال و افزایش ظرفیت بنگاههای اقتصادی از دیگر مواردی است که معاون برنامه ریزی استاندار بر آن تاکید کرد.

در این جلسه طیب جعفری، مدیر اشتغال و توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی از وضعیت اشتغال و نرخ مشارکت استان ارائه نمود و گفت: نرخ مشارکت استان در مقایسه با نرخ مشارکت ملی در فاصله سالهای ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ از رقم بالاتری برخوردار بوده است.

وی، در خصوص نرخ بیکاری استان نیز اظهار داشت: این شاخص نیز از سال ۸۵ تا۹۱، پائین‌تر از سطح ملی و آهنگ تغییرات آن نیز مشابه تغییرات متوسط کشوری است.

جعفری، در ادامه با بیان اینکه، جمعیت بیکار استان در سال ۹۱ نسبت به سال ۹۰ افزایش یافته و به حدود ۴۱ هزار نفر رسیده گفت: سهم صنعت و خدمات طی سال‌های ۸۵ تا ۹۱ نسبت به میانگین کشوری پائین‌تر و سهم کشاورزی بالا‌تر از میانگین کشوری است.

مدیر اشتغال و توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، تصریح کرد: ۸۰ درصد اشتغال در بنگاههای خرد می‌باشد که نسبت به به بنگاههای بزرگ از پایداری کمتری برخوردار هستند.

وی یادآورشد: بیش از۶۰ درصد ارزش افزوده کشور در بنگاههای بزرگ ایجاد می‌شود که سهم آن‌ها در اشتغال تنها ۲۰ درصد است.

این مسئول در استان زنجان در پایان، بهبود فضای کسب و کار را از اهداف دولت برشمرد و گفت: ایران در بین۱۸۹ کشور که فضای کسب و کار آن‌ها بررسی شده بجهت فضای کسب و کار در جایگاه ۱۵۲ قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز