خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تاکید کرد:

خطبه فدکیه بزرگترین منشور بصیرت و دفاع از ولایت است

کد خبر : ۱۵۱۲۱۷

طرح سوگواره یاس نبوی در راستای ترویج مفاهیم خطبه فدکیه در ۳۱ امامزاده استان زنجان برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، خطبه فدکیه را بزرگ‌ترین منشور بصیرت و دفاع از ولایت دانست و گفت: طرح سوگواره یاس نبوی در راستای ترویج مفاهیم خطبه فدکیه در ۳۱ امامزاده استان زنجان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام علی باقری، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح سوگواره یاس نبوی به مناسبت گرامی داشت ایام فاطمیه(س) و در راستای اجرای نیات واقفین و ترویج مفاهیم خطبه فدکیه از(۲۸ اسفند) سال جاری تا(۱۵ فروردین) سال ۹۳ در جوار ۳۱ امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه(س) دسته عزاداری به همت هیئت فاطمیون در زنجان به حرکت درمیاید، افزود: همچنین همایشی نیز در راستای ارتقاء سطح آگاهی بانوان جامعه در زنجان برگزار می‌شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری طرح آرامش بهاری برای چهارمین سال متوالی در ایام تعطیلات نوروزی اشاره کرد و بیان داشت: این طرح در راستای ارتقاء معنویت در جامعه در جوار ۳۶ امامزاده استان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری یکی از ویژه برنامه‌هایی است که هر ساله چند روز قبل از آغاز سال نو در بقاع متبرکه و امامزادگان استان اجرا می‌شود، ابراز کرد: استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی بقاع متبرکه و تبدیل آن‌ها به قطب فرهنگی از اهداف برگزاری این طرح است.
این مسئول با بیان اینکه امسال اجرای طرح آرامش بهاری از(۲۸ اسفند) سال جاری در جوار بقاع متبرکه استان صورت می‌گیرد، بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اجرای این طرح تا(۱۵ فروردین) سال آینده ادامه خواهد داشت.
وی اجرای برنامه‌های قرائت قرآن، سخنرانی، ‌ مدیحه ‌سرایی و قرآئت زیارت آل یاسین و دعای تحویل سال را نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی این اداره کل به مناسبت لحظه تحویل سال عنوان کرد و افزود: پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری از جوار امامزادگان برای زائران نوروزی را نیز از برنامه‌های اجرایی در جوار امامزادگان از دیگر برنامه‌های اجرایی همزمان با تحویل سال نو است.
این مقام مسئول همچنین به برپایی خیمه‌های معرفت در امامزاده‌های شاخص استان نیز اشاره کرد و گفت: برپایی غرفه‌های پاسخگویی به شبهات دینی زائران گردشگر، برگزاری گفتمان‌های دینی و مشاوره‌ در بخش‌های مختلف به زائران و غرفه کودک نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در جوار امامزادگان استان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز