خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان خبرداد:

جمع‌آوری ۹۱ میلیارد ریال زکات در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۱۳۷

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان از جمع‌آوری ۹۱ میلیارد ریال زکات در استان خبر داد.

ایلنا: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان، گفت: مسئولان زکات شهرستان‌ها می‌توانند، مصوبات این جلسات را برای تصویب و تدوین راهکارهای اجرایی و عملیاتی به استان ارسال کنند.

به گزارش ایلنا از زنجان، رضا حسنلو در کارگروه تخصصی زکات بر ضرورت شناخت اهداف شورای زکات اشاره داشت و اظهار کرد: اجرای منویات مقام معظم رهبری در زمینه جمع‌آوری زکات از وظایف حکومتی است.

وی با اشاره به قابلیت اعضا و شناخت آن‌ها از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل خواستار تعامل اثرگذار و همکاری بیشتر اعضای کارگروه زکات شد و بیان کرد: برای تحقق برنامه‌ها لازم است که اعضا عملکرد فصلی خود را به صورت مرتب به دبیرخانه ارسال و نسبت به برنامه‌ریزی سالانه با هدف‌گذاری مشخص و با هماهنگی دبیرخانه اقدام کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان با در خواست از مسئولان زکات در زمینه فعال کردن کارگروه تخصصی زکات در شهرستان‌ها تصریح کرد: مسئولان زکات شهرستان‌ها می‌توانند، مصوبات این جلسات را برای تصویب و تدوین راهکارهای اجرایی و عملیاتی به استان ارسال کنند.

همچنین در ادامه این جلسه رئیس اداره زکات استان زنجان اظهار کرد: فریضه زکات از واجبات الهی بوده و بر همگان نیز واجب است که در راستای تبلیغ و ترویج این فریضه تلاش کنند.

حجت‌الاسلام احمد جباری با ارائه گزارشی از مبلغ زکات جمع‌آوری شده در استان بیان کرد: تا پایان دی ماه امسال ۹۱ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال زکات در استان جمع‌آوری شده است.

این مسئول با بیان اینکه مبلغ مذکور برای اجرای ۶۰ پروژه احداثی و تکمیل و مرمت ۱۶۴ پروژه جمع‌آوری شده است، اذعان داشت: همچنین طی این مدت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سیاست‌های تشویقی از معوقات سال ۸۶ تا ۸۸ وصول شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در مدت مذکور ۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال معادل سیاست‌های تشویقی سال جاری مطابق قانون زکات از مرکز جذب و در مناطق محروم هزینه شده است.

در ادامه نیز نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان حدیثی از امام علی(ع) در بحثافرادی که اهل بهشت هستند، تصریح کرد: فلسفه تشکیل کارگروه تخصصی زکات برنامه‌ریزی و احصای راهکارهای موثر و بررسی آسیب‌شناسی در ابعاد مختلف است.

حجت‌الاسلام حسینی با تاکید بر ترویج فرهنگ زکات در جامعه بیان کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید هماهنگی لازم را در این زمینه داشته باشند.

همچنین در پایان این جلسه مصوباتی نیز در جلسه تصویب شد که از جمله آن تبیین فرهنگ زکات توسط صدا و سیما به عنوان تاثیرگذار‌ترین رسانه، هماهنگی جهاد کشاورزی برای بهره‌مندی از ظرفیت تکنسین جامعه مهندسین، تهیه اساسنامه و مراحل اجرایی طرح فرهنگی و امدادی شجره طیبه، تهیه اقلام و ملزومات مورد نیاز در اجرای طرح از قبیل تهیه گونی زکات، پاکت فطریه، صندوق جمع‌آوری کمک و کیسه احسان کشاورز، تبیلغ و ترویج فرهنگ زکات در جامعه و… از جمله مصوبات این جلسه بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز