خبرگزاری کار ایران

باحضور اندیشمندان حوزه مهدویت؛

سومین همایش سراسری گفتمان مهدویت در دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۸۳۴

انسان‌ها به دلیل وجود امام، رسول و همچنین وجود آیات قرآن، حق کفر و کافر شدن را ندارند و خداوند با فرستاندن قرآن، پیامبر و اهل بیت، کفررا جایز ندانسته و باید در هر زمانی حجت خدا، بر زمین حضور یابد تا ملائکه خدمت آنها برسند و مردم از حضور آنها بهره ببرند.

ایلنا: سومین همایش سراسری گفتمان مهدویت با محوریت آثار حضرت آیت اله العظمی صافی گلپایگانی(مدظله العالی) روز سه شنبه ششم اسفند ماه سال‌جاری در محل سالن همایش‌های بین المللی روزبه با حضور حضرت حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز ستان، حجت الاسلام و المسلمین آیت اله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، اندیشمندان حوزه مهدویت و میهمانان خارجی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، در این همایش، محسن قرآئتی، رئیس ستاد اقامه نماز ضمن تاکید براهمیت توجه به مهدویت در جامعه امروزی گفت: شیعه امروز دارای بنیان‌های اساسی از امامت و ولایت است که در مقابل دیگر عقاید می‌تواند استدلالات یقینی و مستدل ارائه نماید.

قرائتی با اشاره به نکاتی در خصوص مهدویت و امام زمان(عج) افزود: انسان‌ها به دلیل وجود امام، رسول و همچنین وجود آیات قرآن، حق کفر و کافر شدن را ندارند و خداوند با فرستاندن قرآن، پیامبر و اهل بیت، کفر را جایز ندانسته و باید در هر زمانی حجت خدا، بر زمین حضور یابد تا ملائکه خدمت آن‌ها برسند و مردم از حضور آن‌ها بهره ببرند.

وی در ادامه، اهمیت اقامه نماز در جامعه اسلامی رایک ضرورت دانسته و اظهار داشت: رواج اقامه نماز و پرداخت خمس و زکات باعثبی‌نیازی کشور و زدودن فقراز جامعه اسلامی می‌شود.

دیگر سخنران همایش حضرت آیت ا… خاتمی امام جمعه زنجان نیزدر سخنانی با اشاره به برگزاری همایش مهدویت در زنجان، زمینه سازی برای ایجاد صلاحیت بر اساس آیه‌های قرآن، جلوه‌ها و زمینه‌های مختلفی را می‌طلبد که یکی از این زمینه‌ها، برگزاری همایش مهدویت است.

در ادامه علیرضا بیگلری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان داخلی و خارجی گفت: برگزاری این همایش، به همت جمعی از خادمان حضرت ولی عصر(عج): از جمله بیت معظم حضرت آیت ا… صافی گلپایگانی، آیت ا… خاتمی نماینده ولی فقیه وامام جمعه زنجان و تولیت مسجد مقدس جمکران و مرکز تخصص مهدویت است.

آیتی، معاون فرهنگی و امور دانشجوئی وزارت بهداشت اظهار داشت: وزارت بهداشت متولی حوزه سلامت کشور است و در ابعاد مختلفی مانند سلامت جسم، روان و حتی سلامت معنوی دارای اهداف بلند مدت است و ارائه خدمت می‌کند.

وی تصریح کرد: برای پیشبرد سلامت کشور تنها وزارت بهداشت، مسئولیت ندارد بلکه همه دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف جامعه در این امر خطیر مسئول هستند.

آیتی نهادینه شدن فرهنگ مهدویت را در تغییر سبک زندگی مهم برشمرد و افزود: باید مدینه فاضله‌ای ایجاد کنیم و در وهله اول تغییر سبک زندگی را از خودمان شروع کنیم و امنیت و سلامت را دو مقوله مهم در تغییر سبک زندگی حائز اهمیت دانست.

شیرمحمدی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و دبیر اجرایی همایش مهدویت نیز، گزارشی از روند برگزاری همایش ارائه نمود و گفت: در دو ماه ۵۰، پیش نشست در زمینه مهدویت در استان و شهرستان‌ها برگزار شد. این همایش الهام گرفته از آیه قرآنی و بیانات مقام معظم رهبری است که جنگ نرم را در جامعه امروزی مهم دانستند که دشمنان اسلام و انقلاب، درصدد به کشور و انقلاب از این طریق ضربه بزنند. هدف دشمن امروز خواباندن پرچم توحید وحدت افزای جهان اسلام است. امروز بخشهای فرهنگی وظیفه سنگینی د رمقابل توطئه‌های دشمنان دارند. که تصمیم دارند فرهنگ، ولایت و مهدویت را از این کشور دور سازند. جوانان امروز تشنه فطرت و مهدویت هستند و همه مسئولین باید این فرصت را غنیمت شمرده وبه وظایف خود را در این زمینه عمل نمایند.، از اهداف همایش الگو سازی از علمائی که در زمینه مهدویت کار کرده‌اند.

لازم به ذکر است پیام حضرت آیت ا… صافی گلپایگانی نیزتوسط حجت الاسلام و المسلمین رحیم کارگر، عضو هیئت علمی پژوهشکده مهدویت حوزه علمیه قم قرائت شد. و فرش دستباف همایش نیز رونمائی شد و از فعالان عرصه مهدویت وبرگزید گان مهدوین با اهدا لوح تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز