خبرگزاری کار ایران

همزمان با ایام نوروز در استان زنجان صورت گرفت؛

زیارت بیش از ۵۰ هزار نفری از امامزادگان و بقاع متبرکه استان

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۲۶۲

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان زنجان، با اشاره به بازدید و زیارت بیش از ۵۰ هزار نفر از امامزادگان و بقاع متبرکه استان در ایام عید نوروز، گفت: روزانه ۲ هزار نفر در هشت محفل جزءخوانی قرآن کریم امامزادگان شرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت‌الاسلام سید موسی موسوی، ظهر امروز با اعلام این خبر، گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته و دریافت آمار از شهرستان ها، تا روز هشتم فروردین امسال بیش  از ۵۰ هزار نفر از همشهریان و زائرین و مسافرین از امامزادگان و بقاع متبرکه  سطح استان بازدید بعمل آورند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان، ادامه داد: با وجود واقع شدن وقت تحویل سال در صبح زود و لحظات روزه داری، بیش از ۵ هزار نفر از مردم عزیز استان به همراه میهمانان و زائران، در کنار امامزادگان بودند و سال جدید را در کنار نوادگان پیامبر و اهل بیت علیهم السلام تحویل کردند که نشانه دلبستگی و پیوند قلبی و پایدار مردم ایران به خاندان عصمت و طهارت است.

به گفته وی، امسال به همت خادمین و هیئت امنا، طی ایام ماه رمضان هشت محفل جزءخوانی و جمع خوانی قرآن کریم نیز در امامزادگان و بقعه های شاخص استان با قرائت قراء ممتاز کشور و استان برپا شده است که حدود دو هزار نفر از مردم  نیز بطور روزانه در این محافل حضور پیدا می کنندو به قرائت قرآن کریم و که در بعضی جلسات مثل حسینیه اعظم زنجان با بیان تفسیر و نکات قرآنی همراه است گوش می سپارند.

موسوی، تصریح کرد: امسال طرح ضیافت بهاری سازمان اوقاف و امور از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۲۲ فروردین امسال در ۱۰ بقعه و امامزاده شاخص  استان به اجرا گذاشته شده که برپایی نمازهای جماعت و منابر سخنرانی، راه اندازی غرفه های مشاوره و پاسخگویی به سوالات، حضور ۱۲ مبلغ اعزامی از قم در سطح استان برای تبلیغ، اجرای برنامه های مذهبی و فرهنگی  از دیگر برنامه های این طرح در مکان های زیارتی شاخص خواهد بود.

به گزارش ایلنا؛ استان زنجان ۱۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه دارد که  ۱۰ مورد از آنها دارای  شاخص ها و استاندارهای کشوری و استانی است و بقیه در رده شهرستانی و محلی رتبه بندی می شود.

زیارت بیش از ۵۰ هزار نفری از امامزادگان و بقاع متبرکه استان

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز