خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای استان زنجان خبر داد:

رشد ۱۰ برابری واگذاری انشعاب آب در راستان زنجان بعد از انقلاب

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۱۲

استان زنجان قبل از انقلاب مجهز به شبکه فاضلاب شهری نبوده اما امسال بیش از ۴۱۶ کیلومتر به این شبکه مجهز هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان، گفت: استان زنجان قبل از انقلاب مجهز به شبکه فاضلاب شهری نبوده اما امسال بیش از ۴۱۶ کیلومتر به این شبکه مجهز هستند.
به گزارش ایلنا از زنجان، مسلم پورنصرت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان، گفت: تا پایان سال ۹۲،۱۸۴ هزار و ۵۴۹ انشعاب آب به متقاضیان واگذار شده است که این تعداد در سال۱۳۵۷،۱۸ هزار و ۲۱۵ مشترک بوده است که نسبت به قبل از انقلاب رشد ۱۰ برابری داشته است.
وی در ادامه به شهرهای تحت پوشش هم اشاره کرد و افزود: تعداد شهرهای تحت پوشش انشعاب آب قبل از انقلاب ۶ شهر و بعد از انقلاب به ۱۹ شهر ارتقاء یافته که رشد ۵ برابری دارد.
مدیر عامل آبفای زنجان از افزایش ۲۰ حلقه چاه قبل از انقلاب به ۱۰۴ حلقه چاه در سال‌جاری خبر داد.
پورنصرت به جمعیت تحت پوشش شبکه توزیع آب شرب شهری هم اشاره کرد و گفت: در سال ۵۷، بیش از ۷۴ هزار نفر تحت پوشش شبکه بودند که این میزان با افزایش ۹ برابری به بیش از ۶۶۱ هزار نفر افزایش یافته است.
وی در خصوص حجم و تعداد مخازن ذخیره آب شرب شهری هم تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب در استان زنجان ۱۰ مخزن به ظرفیت ۱۱ هزار متر مکعب وجود داشت که این مقدار در پایان آذرماه ۹۲،۴۱ مخزن به ظرفیت بیش از ۱۳۴ هزار متر مکعب با افزایش ۱۲ برابری ارتقا یافته است.
مدیر عامل شرکت آبفای زنجان افزود: طول شبکه توزیع آب شرب شهری ۱۸۵ کیلومتر بوده پس از ۳۵ سال با افزایش ۸ برابری به هزار و ۵۳۵ کیلومتر افزایش یافته است.
مسلم پورنصرت در ادامه در خصوص طول شبکه جمع آوری فاضلاب شهری هم تصریح کرد: استان زنجان قبل از انقلاب مجهز به شبکه فاضلاب شهری نبوده اما امسال بیش از ۴۱۶ کیلومتر به این شبکه مجهز هستند.
وی ادامه داد: به برکت جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در ۷ شهر سامانه فاضلاب شهری ایجاد شده است.
شایان ذکر است جمعیت نقاط شهری قبل از انقلاب حدود ۱۴۸ هزار نفر و در پایان آذر ۹۲ بیش از ۶۶۲ هزار نفر عنوان شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز