خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان خبرداد:

اولین تظاهرات بانوان زنجانی در تقویم کشور ثبت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۰۶

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: با توجه به اهمیت اولین تظاهرات خودجوش بانوان زنجانی در شهریور سال ۵۷، این قیام تاریخی در تقویم رسمی کشور ثبت می‌شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد دانشجویان کشور به دختران اختصاص دارد و همچنین ۷۰ درصددانشجویان گروه پزشکی نیز از دختران هستند.

به گزارش ایلنا از زنجان، آذر آوازه، امروز(۱۴ بهمن) در مراسم گردهمایی بزرگ بانوان زنجانی با اشاره به اینکه در شهریور سال ۵۷ زنان زنجانی با تظاهرات خودجوش علیه رژیم طاغوت گوی سبقت را از مردان ربودند، اظهار کرد: برگزاری گردهمایی بانوان فرصت مناسبی در راستای تبیین چگونگی وقوع این حرکت تاریخی و ثبت آن در دفتر افتخارات استان زنجان است.

وی با بیان اینکه این حرکت تاریخی بانوان زنجانی در پی شهادت شهید مرتضایی انجام گرفت، افزود: این امر فرصتی شد تا زنان زنجانی نیز در کنار مردان در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی سهیم باشند.

این مقام مسئول در ادامه با تاکید براینکه زنان در رشد و توسعه کشور دارای دو نقش مستقیم و غیر مستقیم هستند، ابراز کرد: نقش غیر مستقیم بانوان‌‌ همان تربیت فرزندان آگاه و با بصیرت است که قطعا بانوان کشور در طول تاریخ این نقش را به بهترین نحو ایفا کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین بانوان کشور در دوران انقلاب و دفاع مقدس با احساس تکلیف در مبارزات علیه دشمنان شرکت داشته و به طور مستقیم در حفظ اقتدار نظام اسلامی تلاش کردند.

آوازه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروزه بانوان کشور در تمامی عرصه‌های مختلف پیشرو هستند، یادآور شد: در حال حاضر ۶۰ درصد دانشجویان کشور به دختران اختصاص دارد و همچنین ۷۰ درصددانشجویان گروه پزشکی نیز از دختران هستند.

وی با یادآوری اینکه به صورت متقابل انقلاب اسلامی نیز خدماتی را به بانوان کشور ارائه کرده است، افزود: کاهش شکاف سوادآموزی بین زنان و مردان به کمتراز ۵ درصد، کاهش شاخصه‌های مرگ و میر زنان و افزایش مشارکت‌های سیاسی و اجتماعی برخی از مواردی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی محقق شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز