خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

ضرورت تداوم حضور بانوان در عرصه‌های مختلف جامعه

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۰۳

استاندار زنجان با اشاره به نقش و جایگاه بانوان در توسعه و رشد کشور گفت: امروز ضرورت تداوم حضور بانوان در تمامی عرصه ها بیشتر از گذشته احساس می‌شود.

استاندار زنجان گفت: بانوان کشور تاکنون توانسته‌اند با اراده قوی جدی‌تر و موثر‌تر در توسعه کشور به بهترین نحو ایفای نقش کنند.

به گزارش ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، امروز(۱۴ بهمن) در مراسم گردهمایی بزرگ بانوان زنجانی با اشاره به مشارکت گسترده بانوان در فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، اظهار کرد: با توجه به شرایط امروز جهان، این مشارکت‌ها و فعالیت‌های بانوان در عرصه‌های مختلف بیش از پیش ضرورت پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه جامعه ایرانی در گذشته به لحاظ نقشی که برای بانوان قائل بود محیطی کاملا بسته و محدود به شمار می‌رفت، افزود: در ان زمان زنان جامعه تنها نقشی که داشتند در‌‌ همان حد تدبیر منزل و تربیت فرزندان خلاصه می‌شد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه از حدود ۱۵۰ سال پیش در دوران قاجاریه با ورود علوم و فرهنگ جدید به کشور، بانوان جامعه به تدریج قابلیت‌ها و استعدادهای خود را شناخته و در فعالیت‌های مختلف مشارکت کردند.

وی با تاکید براینکه امروزه مشارکت بانوان در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی گسترده‌تر شده است، ابراز داشت: بانوان کشور تا کنون توانسته‌اند با اراده قوی جدی‌تر و موثر‌تر در توسعه کشور به بهترین نحو ایفای نقش کنند.

انصاری با بیان اینکه فعالیت‌ها و حرکت‌های بانوان جامعه در برهه‌ای زمان شتاب بیشتری به خود گرفت، ادامه داد: این فعالیت‌ها در به ثمر رساندن انقلاب و همچنین در تداوم آن نقش بسیار مهمی داشت.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه حضور بانوان در سطح کشور و همچنین در استان زنجان در دوران انقلاب حضوری تشریفاتی نبود، تصریح کرد: این قشر از جامعه در دوران انقلاب در هر جایی که احساس می‌کردند اثر بخش هستند وارد می‌شدند به طوری که در شهریور ۵۷ اوج آن را از سوی بانوان زنجانی شاهد بودیم.

وی در ادامه با یادآوری اینکه بانوان جامعه امروز در نظام اداری کشور نقش موثر و کلیدی دارند، اظهار کرد: بانوان کشور در این راستا باید پیشگام بوده و بیش از پیش با ایفای نقش خود گامی در جهت رشد و توسعه کشور بردارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز