خبرگزاری کار ایران

با حضور دو تن از هنرمندان برجسته سینمای ایران در زنجان؛

همزمان با سراسر کشوردر زنجان جشن " سینما سلام " برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۹۸

مدیر کل فرهنگ واسلامی استان زنجان, با اشاره به حضور بازیگران مطرح سینمایی ایران در زنجان، افزود: امیدوارم در آینده نیز میزبان هنرمندان هنر سینمای ایران باشیم.

مدیر کل فرهنگ و اسلامی استان، گفت: تعدادی از هنرمندان استان زنجان در سینمای ایران با توانمندی‌های هنری بسیار بالا در حال فعالیت‌های هنر سینما در سطح ملی و بین المللی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ناصر مقدم شامگاه پنج شنبه، در مراسم جشن «سینما سلام» استان زنجان، با حضور دوتن از بازیگر برجسته ایران اسلامی «رضا بنفشه خواه وحبیب دهقان نسب» در میان مخاطبان وهنرمندان سینمایی زنجان با تبریک فرا رسیدن ایام ا… دهه فجر، گفت: این راحتی امروز ما به دلیل جانفشانی و از خود گذشتگی شهیدان راه انقلاب برای رسیدن به آرمانهای ارزشمند امام راحل بوده که جان خود را خالصانه فدا کردند تا ما به این امنیت امروز توام با شادی ونشاط در ایران اسلامی برسیم.

مقدم، با بیان اینکه امروز، روز پر خاطره برای دوستداران سینمایی ایران در سراسر کشور بوده است، اظهار امیدوارم کرد: هنرمندان وهنردوستان همواره شاهد استقبال مخاطبان با این شور ونشاط و ازدحام برای دیدن فیلم‌های سینمایی دراستان و کشور، باشند.

مدیر کل فرهنگ واسلامی استان زنجان، در ادامه با اشاره به حضور بازیگران مطرح سینمایی ایران در زنجان، افزود: امیدوارم در آینده نیز میزبان هنرمندان هنر سینمای ایران باشیم.

این مقام مسئول در زنجان، تعداد هنرمندان استان زنجان را بالغ بر ۲۰۰نفر برشمرد وتصریح کرد: تعدادی از هنرمندان استان زنجان در سینمای ایران با توانمندی‌های هنری بسیار بالا در حال فعالیتهای هنرسینما در سطح ملی و بین المللی هستند.

وی استان زنجان را دارای پتانسیل‌های بسیار مطلوب هنرسینما دانست و گفت: حسن معجونی و دیگران از جمله این هنرمندان به نام استانی و کشوری هستند.

مقدم، با یاد از رضا میرکریمی کارگردان برزگ کشور در این مراسم خاطر نشان شد: بسیاری از هنرمندان زنجان جزو ستاره‌های هنری سینمای ایران هستند.

مدیر کل فرهنگ و اسلامی استان زنجان، در بخشی از سخنان خود با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم وشهروندان زنجان وعدم وجود بیش از یک سینما در سطح شهر زنجان، افزود: امیدوارم به زودی شاهد احداثپردیسهای سینمایی در سطح استان باشیم.

مقدم، با تاکید بر عدم وجود ویا کمبود سینما در زنجان، سینمای ایران و استان را روبه سوی پیشرفت دانست و گفت: درآینده شاهد احداثپردیسهای سینمای مطلوب در استان و کشور خواهیم بود.

وی با اظ‌ها ربه اینکه قیمت بلیط سینما در کشور بالا نیست، بلکه وضعیت اقتصادی مردم پایین است، افزود: مردم در نتیجه وجود تورم در جامعه توانایی دیدن فیلم‌های سینمایی را ندارند.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان، در ادامه در زمینه فرهنگسازی برای مخاطبان هنر سینمای ایران نیز یاد آورشد: در حال حاضر با وجود گسترش شبکه‌های مختلف رسانه‌ای و سینمای خانگی و دسترسی مردم به این موارد بازهم عده‌ای در جامعه نیازمند دیدن آثار سینمایی هستند و سینما نیز دارای مخاطبان خاص خود در جامعه است.

این مقام مسئول، با اشاره به تدوین برنامه‌های آتی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان، ودرگیری مسئولین وکار‌شناسان این اداره با مسائل برجامانده از قبل، ‌خاطر نشان کرد: سال آینده شاهد برنامه‌های مطلوب با مشارکت هنرمندان ومردم استان در این زمینه در استان خواهیم بود.

مقدم برگزاری دوره‌های آموزشی وکارگاههای هنری را از جمله این برنامه‌ها در استان عنوان کرد وافزود: هر سه ماه یکبار دراستان زنجان شاهد مرور آثار هنر سینمای ایران با حضور هنرمندان خواهیم بود.

وی خبر از برگزاری جشنواره سی دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در استان همزمان با سراسر کشور با اکران ۲۰فیلم برجسته برای اولین بار داد و گفت: این فیلم‌ها در سطح کشوراز ۲۵-۱۵ بهمن اکران خواهند شد.

مقدم، همچنین ازوزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ایران «علی جنتی»، معاونت سینمایی و انجمن سینمای جوان «دفتر زنجان» برای مساعدت در این زمینه و نیز از استقبال بی‌نظیر مردم و رسانه‌های گروهی برای اطلاع رسانی در این راستا تقدیر کرد.

در پایان این مراسم نیز با اهدا لوح از حضور بازیگران برجسته کشور «رضا بنفشه خواه و حبیب دهقان نسب» از مدیریت سینما بهمن زنجان به پاس ۳۰سال خدمت ارزنده تقدیر وتجلیل شد.

گفتنی است فلیم سینمای «سربه مهر» اکران به روز تنها سینما «بهمن» زنجان نیز به صورت رایگان برای سینما دوستان در زنجان اکران شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز