خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تاکید کرد:

نسل جوان امروز باید به تحلیل و بررسی وقایع رخ داده در دوران گذشته انقلاب بپردازند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۶۱

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: نسل اول انقلاب با پوست و گوشت خود انقلاب را لمس کردند و در محیط خفقان شاهنشاهی بزرگ شدند و با راهنمایی‌های امام راحل انقلاب را به ثمر رسانده و شاهد پیروزی آن بودند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: در حال حاضر عده‌ای همچنان میراث‌دار و ادامه دهنده راه شهدا و امام(ره) هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام علی خاتمی صبح امروز(۱۲ بهمن) در مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب در دبیرستان مهدیه زنجان اظهار کرد: عدم اتکا و وابستگی به غرب و شرق زمینه بیداری اسلامی را در تمام دنیا فراهم کرد و روح استکبارستیزی این تفکر، هم شرق را کنار زد و هم در حیات خلوت غرب خود را نشان داد.

وی با اشاره به اینکه لطف خداوند، ایمان مردم و رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره) از اصول اولیه پیروزی انقلاب اسلامی است، افزود: نسل اول انقلاب با پوست و گوشت خود انقلاب را لمس کردند و در محیط خفقان شاهنشاهی بزرگ شدند و با راهنمایی‌های امام راحل انقلاب را به ثمر رسانده و شاهد پیروزی آن بودند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه عده زیادی برای به ثمر رسیدن انقلاب به شهادت رسیدند، تصریح کرد: در حال حاضر عده‌ای همچنان میراث‌دار و ادامه دهنده راه شهدا و امام(ره) هستند.

وی با اشاره به اینکه نسل سوم انقلاب نه در دوران شاه حضور داشتند و نه در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: این نسل باید به تحلیل و بررسی وقایع رخ داده در دوران گذشته بپردازد.

حجت الاسلام خاتمی با تاکید براینکه ملتی می‌تواند روی پای خود بایستد و دم از استقلال بزند که دارای ریشه عمیق در تاریخ باشد، اظهار کرد: ملت بی‌ریشه را به راحتی می‌توان شکست داد، چرا که ملتی که ریشه در تاریخ نداشته باشد به مانند یک توپ می‌ماند که مانند توپ در دست کودکان به هر سو می‌رود.

وی با بیان اینکه ملت بی‌هویت و بی‌ریشه زیر پای چرخ‌های بی‌احساس مادی ‌گری، شهوت ‌پرستی و دنیاگرایی خرد می‌شود، ابراز داشت: حکومت نشانه مدنیت است که ایران با حکومت ۸ هزار ساله، ریشه‌ای موثق و قابل ارایه دارد که مردمان این مرز و بوم با ایثار و فداکاری و شهادت این ریشه را آبیاری کرده‌اند.

امام جمعه زنجان پیروزی انقلاب اسلامی را بزرگ‌ترین انقلاب مذهبی تاریخ قرن بیستم دانست و اذعان کرد: این تفکر در مقابل دو تفکر امپریالیسمی و سوسیالیستی که درصدد حذف دین از جامعه بودند با خون بیش از ۳۰۰ هزار شهید ایجاد و پاسداری شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی خط مشی برای سایر کشور‌ها شده است، تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران نقطه امیدی شد و خط بطلانی بر آن دو تفکر کشید و جمهوری اسلامی را با معنای تفکر دینی و مردم‌سالاری دینی در حیات جامعه بشر وارد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز