خبرگزاری کار ایران

کارشناس ارزیابی و مناسب سازی بهزیستی کشور در زنجان:

سال آینده همه دستگاه‌ها موظف به مناسب سازی معابر شهری برای معلولین هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۱۹

جلسه مناسب سازی معابر شهری، در راستای تسهیل رفت وآمد معلولین در سطح شهر، با حضوردستگاه های ذی ربط، در بهزیستی زنجان برگزار شد.

محمد موسی‌زاده کار‌شناس ارزیابی و مناسب سازی بهزیستی کشور، در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت مناسب سازی معابر و فضاهای شهری برای تردد معلولین گفت: بحثمناسب سازی یک بحثجهانی است که کاربرد آن نه تنها برای معلولین بلکه برای همهٔ اقشار جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، وی آمار جامعه سالمندی کشور را رو به افزایش اعلام کرد و افزود مناسب سازی فقط برای معلولین نیست و قشر سالمند را نیز در بر می‌گیرد و از این رو فضای شهری بایداز بستر مناسبی برخوردار باشد.

این مقام مسئول با تأکید بر جایگاه احقاق حقوق معلولین در بهزیستی گفت: با آغاز پروژهٔ مناسب سازی معابر شهری به صورت ملی در سطح کشور که از امسال شروع می‌شود، مکلف هستیم وضعیت اجرای طرح دلایل ویا موانع فیزیکی پروژه را ارزیابی کرده و گزارش بگیریم.

موسی‌زاده افزود: در این راستا با جمع بندی دلایل مختلف موانع اجرای طرح و ارائه بسته‌های پیشنهادی به دستگاه‌ها می‌توان اجرای طرح را تسهیل نمود.

وی خاطر نشان کرد: اگر مصوبه‌ای هم در هیئت وزیران در خصوص مناسب سازی معابر شهری داشته باشیم، دستگاه‌ها بهتر می‌توانند عمل کنند وحتی مدت زمان نیز برای آن تعیین می‌کنیم.

کار‌شناس ارزیابی و مناسب سازی بهزیستی کشور، با بیان اینکه دلایل مختلفی از جمله تداخل کاری برخی از دستگاه‌ها مانع مناسب سازی معابر شهری در حد قابل قبول شده است گفت: مقرر شده است امسال ارزیابی اولیه را انجام دهیم وسال‌های بعد درصد رشدی را برای این امر در نظر می‌گیریم.

موسی‌زاده در خصوص تأمین اعتبارمورد نیاز مناسب سازی فضا‌ها ومعابر شهری نیز افزود: در قانون آمده است که همه دستگاه‌ها مکلف هستند اعتبار مورد نیاز این امر را، از اعتبار سالانهٔ خود پیش بینی و اختصاص دهند.

وی گفت: میزان این اعتبار در دستگاه‌های مختلف، متفاوت بوده وممکن است برخی از دستگاه‌ها، نیاز داشته باشند که درصد بیشتری را اختصاص دهند وبرخی دیگر، درصد کمتری را نیاز داشته باشند.

کار‌شناس ارزیابی و مناسب سازی بهزیستی کشور با اشاره به اینکه فضاهای شهری هیچ یک از استان‌ها، گویای مناسب سازی معابر شهری نیست افزود: میزان مناسب سازی استان‌ها متفاوت بوده ولی در مجموع در سال ۸۷ چیزی حدود ۲۵ درصد اعلام شده است.

محمد موسی‌زاده در پایان با بیان اینکه در فاز اول طرح ارزیابی و مناسب سازی معابر شهری، بر اساس قانون، ۲۱ دستگاه مکلف به اجرای این طرح هستند گفت: سال آینده همهٔ دستگاه‌ها موظف به اجرای مناسب سازی معابر شهری هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز