خبرگزاری کار ایران

رئیس دیوان عدالت اداری: نباید شاهد پرونده های سه هزار میلیاردی باشیم

ریشه مفاسد اداری را در خارج از کشور جستجو نکنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۸۵

رئیس دیوان عدالت اداری از کاهش دو درصدی شکایت از دستگاه های اجرایی استان زنجان نسبت به سال گذشته خبر داد.

ایلنا: رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: قانون باید دستور کار همه مسئولان باشد.

به گزارش خبرنگا ر " ایلنا " از زنجان، حجت الاسلام " محمد جواد منتظری " در هفتمین جلسه شورای اداری استان زنجان اظهار کرد: براساس مجموعه مطالعات و یافته های میزان سلامت نظام اداری ما متناسب با جایگاه نظام اسلامی که ریشه درمعارف دینی، قرآن و سنت پیامبر گرامی اسلام دارد، نیست.

وی با بیان اینکه انتظار ما عملکرد بهتر نظام اداری است، خاطرنشان کرد: ما نباید شاهد پرونده های سه هزار میلیاردی و پرونده اخیر میلیاردی در جامعه باشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه فساد اداری در بخش های مختلف دیده می شود، یادآور شد: نباید ریشه بسیاری از مسائل را در مسائل خارجی دانست بلکه باید ریشه آن را در داخل کشور جستجو کرد.

وی بر ضرورت پیگیری پرونده های اداری از سوی مسئولان دستگاه های اجرایی تاکید کرد و یادآور شد: باید مدیر نسبت به شکایت از زیرمجموعه خود حساس بوده و پیگیر مسائل باشد.

حجت الاسلام " منتظری " با اشاره به شکایات مطروحه از دستگاه های اجرایی استان زنجان خاطرنشان کرد: در سال گذشته میزان شکایات از دستگاه های اجرایی استان زنجان نسبت به سال ما قبل رشد ۲۳ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این امر در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش بیش از دو درصدی دارد، یادآور شد: این امر نشان دهنده اهتمام مدیران دستگاه های اجرایی است.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه برخی از دستگاه های اجرایی نیز با رشد ۳۲ درصدی شکایات مواجه هستند، یادآور شد: باید استاندار به این دستگاه ها تذکرات لازم را بدهد.

وی با بیان اینکه راه اندازی دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان زنجان می تواند گام مهمی در این زمینه باشد، ادامه داد: وقتی دادخواستی از دیوان عدالت اداری به دستگاه های اجرایی ارسال می شود بایدمدیران دستگاه های اجرایی با آن به صورت جدی برخورد کنند.

حجت الاسلام " منتظری " بر ضرورت تنظیم لایحه حقوقی و منطقی از سوی دستگاه های اجرایی در خصوص شکایات تاکید کرد و افزود: گله های جدی نسبت به تنظیم لوایح از سوی دستگاه های اجرایی وجود دارد.

وی دستور موقت را نیز از دیگر مشکلات دستگاه های اجرایی عنوان کرد و گفت: دستگاه های اجرایی باید در خصوص این دستور اقدامات لازم را انجام داده و با ارائه مدارک به قاضی موجب ادامه روند فعالیت دستگاه اجرایی شوند.

این مسئول بر ضرورت تقویت ابزار مدیریتی تاکید کرد و گفت: ‌اگر مدیری در مقابل قانون به بهانه های مختلف بایستد، اگر حکم انفصالش صادر شود، نباید گله مند باشد.

وی با بیان اینکه تعامل دستگاه های اجرایی با قوه قضائیه می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، تصریح کرد: باید مدیران دستگاه های اجرایی اهتمام جدی در این زمینه داشته باشند.

حجت الاسلام " منتظری " در پایان بر ضرورت جلوگیری از فساد اداری در دستگاه های اجرایی تاکید کرد و افزود: قانون باید دستور کار همه مسئولان باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز