خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی زنجان، تاکید کرد:

نیازمند تدوین استراتژی ملی صادرات در حوزه فناوری های نوین و الکترونیک هستیم/ مرکز توسعه اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی زنجان سرآمد شمالغرب کشور خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۵۹۳

رئیس اتاق بازرگانی زنجان، با اشاره به احداث و راه اندازی مرکز توسعه اقتصاد دیجیتال استان به همت اتاق بازرگانی زنجان، گفت: نیازمند تدوین استراتژی ملی صادرات در حوزه فناوری های نوین و الکترونیک هستیم.

به گزارش ایلنا از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان، با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همراه با رئیس و اعضای هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان، از مرکز توسعه اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی زنجان که در حال احداث می باشد بازدید و از نزدیک در روند کار و تکمیل این مرکز قرار گرفتند.

در همین راستا علی یگانه فرد، رئیس اتاق بازرگانی زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های اتاق زنجان در راستای حمایت از فناوری های نوین و کسب و کارهای دانش بنیان، اظهار کرد: برنامه های اتاق هرساله بر اساس برنامه ریزی ها و در راستای رسالت های اتاق در بخش های مختلفی پیگیری می شود که امسال این برنامه ها با نگاهی ویژه به بخش کسب و کارهای نوین و فناور و صادرات و رشد آن صورت گرفته است.

وی از احداث مرکز توسعه اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان خبر داد و افزود: این مرکز در راستای برنامه های اتاق در حال طی پروسه اجرایی خود بوده و ساختمان آن نیز در حال تکمیل و بهره برداری در آینده ای نزدیک است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه مرکز توسعه اقتصاد دیجیتال اتاق در مجتمع ادارات زنجان و در ساختمانی در مجاورت و نزدیکی اتاق جهت سولت دسترسی مخاطبان اتاق در حال احداث است، تصریح کرد: با توجه به اینکه تکنولوژی و نوآوری نقش مهمی در رشد اقتصاد کشور دارد احداث این مرکز در دستور کار اتاق بازرگانی زنجان قرار گرفت.

یگانه فرد بیان کرد: ارتقای جایگاه و کسب سهم مناسب از اقتصاد دیجیتال و شکوفایی کسب و کارهای دانش بنیان خلاق و مولد با بهره گیری از ظرفیت های شبکه ملی اطلاعات مبتنی بر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی یکی از اصلی ترین اهداف ایجاد مرکز توسعه اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی زنجان است.

وی با بیان اینکه تحریک و جذب سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد دیجیتال، توسعه کاربری از فناوری های نوین، توسعه شیوه های کسب و کارهای نوین از جمله مواردی ست که در توسعه اقتصاد دیجیتال می توانند نقش بسزایی ایفا کنند، ابراز کرد: اتاق بازرگانی زنجان با هدف توسعه مهارت و نگهداشت سرمایه انسانی و فکری در کنار تسهیلات و مشوق ها در نظر دارد تا توسعه اقتصاد دیجیتال در استان زنجان راهر چه بیشتر توسعه دهد.

 رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه ضرورت پیوند با بازار ها و فرصت های منطقه ای و جهانی و ورود به زنجیره ارزش جهانی از جمله اهدافی است که در بلند مدت برای  مرکز توسعه اقتصاد دیجیتال در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: شناخت ظرفیت های بازارهای جهانی و منطقه‌ای و سیاست گذاری بر اساس این مهم در راستای توسعه صادرات که نیازمند تدوین استراتژی ملی صادرات در حوزه فناوری های نوین و الکترونیک می باشد می تواند کمک شایانی به توسعه اقتصاد دیجیتال کند.

شاهین ذکر است مرکز توسعه اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی زنجان در ساختمانی پنج طبقه و با هدف رشد و حمایت از صنایع دانش بنیان در تولید و صادرات و همچنین صنایع خلاق استان زنجان احداث خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز