خبرگزاری کار ایران

بهره مندی بیش از 16 هزار خانوار روستایی زنجان از آب آشامیدنی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۷۳۹

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، گفت: به زودی با بهره برداری از طرح های آبرسانی روستایی در استان زنجان، بیش از 16 هزار خانوار روستایی در این استان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند.

به گزارش ایلنا از زنجان، علیرضا جزء قاسمی، با اعلام این خبر، اظهار کرد: این طرح ها در 110 روستا، در قالب 65 عنوان پروژه و با اعتباری بالغ بر 780 میلیارد تومان به بهره برداری می رسند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، ادامه داد: با توجه به اولویت آبرسانی روستایی پس از تشکیل شرکت یکپارچه آب و فاضلاب، خدمات بخش روستایی توسعه چشمگیری یافت که اکنون در آخرین اقدام بیش از 54 هزار نفر جمعیت روستایی استان تحت پوشش قرار گرفته و از آب آشامیدنی پایدار برخوردار می شوند.

جزء قاسمی، گفت: برای این پروژه ها 37 منبع تامین آب با آبدهی239  لیتر بر ثانیه از قبیل چاه عمیق، چاه دستی و قنات احداث شده است.

وی، افزود: در بخش مخازن ذخیره آب نیز 14 مخزن با حجم ذخیره سازی 3 هزار و 450 متر مکعب برای این طرح ها احداث شده است.

وی به احداث 5 باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 24 لیتر بر ثانیه اشاره کرده و گفت: احداث 107 کیلومتر خط انتقال و اصلاح و توسعه 56 کیلومتر شبکه توزیع آب نیز از دیگر بخش های اجرایی این پروژه ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز