خبرگزاری کار ایران

داور عکس اولین سوگواره ملی عکس و شعر عاشورایی در موسسه آموزش عالی زنجان تاکید کرد:

ضرورت تاسیس رشته هنر عکاسی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۸۹

استان زنجان با توجه به ظرفیت‌ها ی مطلوب عکاسی می‌تواند به قطب عکاسی ایران تبدیل شود.

مدرس عکاسی در زنجان با اشاره به کیفیت بالای عکسهای، عکاسان شرکت کننده در در اولین سوگواره ملی عکس وشعرعاشورایی به موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی روزبه زنجان گفت: هنر عکاسی در کنار تجربه و کسب مهارت نیازمند تجربیات آکادمیک است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، داور عکس اولین سوگواره ملی عکس وشعر عاشورایی در زنجان گفت: استان زنجان با توجه به ظرفیت‌ها ی مطلوب عکاسی می‌تواند به قطب عکاسی ایران تبدیل شود.
ناصر محمدی، داور عکس اولین سوگواره ملی و سومین عکس وشعر عاشورایی در زنجان و مدرس عکاسی استان زنجان، شامگاه دیروز در حاشیه اختتامیه اولین سوگواره ملی عکس وشعر عاشورایی به همت موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی روزبه زنجان، در گفتگویی اختصاصی با خبرنگارایلنا، با اشاره به کیفیت مطلوب آثار هنرمندان عکاسی از سراسر ایران اسلامی گفت: استان زنجان با توجه به ظرفیتهای مطلوب عکاسی می‌تواند به قطب عکاسی ایران تبدیل شود.
محمدی با بیان اینکه استان زنجان، شاهد برگزاری اولین سوگواره ملی عکس و شعر عاشورایی مطلوب در سطح کشور بوده است افزود: اولین و دومین دوره این سوگواره عاشورایی عکاسی در زنجان به صورت استانی بوده است.
وی در ادامه تصریح کرد: استان زنجان شاهد برگزاری سومین سوگواره ملی عکاسی و شعر مطلوب از سراسر استان‌های کشور بوده است.
داور عکس اولین سوگواره ملی عکس عاشورایی موسسه آموزش عالی زنجان، در بخشی از سخنان خود با اشاره به تعداد آثار رسیده به این سوگواره ملی عکس وشعر عاشورایی در زنجان گفت: شاهد ارسال تعداد ۱۳۰۰ عکس از هنرمندان عکاسی سراسر کشور به این سوگواره بودیم.
وی با بیان اینکه با انتخاب ۵ عکس بر‌تر در این زمینه توسط داوران به نام وبین المللی از جمله علیرضا بازرگانی، یحیی رحمتی «مدیر کل میراثفرهنگی گردشگری وصنایع دستی استان زنجان» وناصر محمدی هر سه از استان زنجان آثار هنرمندان عکاسی داوری شدند، افزود: در بخش عکس شاهد دریافت عکس‌های دریافتی به تعداد زیاد و با کیفیت مطلوب از دور‌ترین استان‌های ایران مانند استان‌های جنوبی و شرقی و غربی کشور بودیم.
محمدی با اشاره به برگزاری این سوگواره و حرکت برای برگزاری سوگواره ملی عاشورایی در زنجان را حرکت بسیار حائز اهمیت عنوان کرد وگفت: بسیار خوشحالیم که در دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی شاهد حرکت مناسب در این زمینه بودیم.
مدرس عکاسی استان زنجان در ادامه یا آور شد: شاهد ارزشمندی هنر عکاسی در این زمینه برای بیان یاد آوری ابعاد زندگی ائمه در جامعه با این حرکت‌ها هستیم.
وی در ادامه استقبال از این سوگواره عاشورایی را در سطح کشور واستان را بی‌نظیر برشمرد و گفت: ما در فاصله کوتاه بین برگزاری سوگواره دوم با سوگواره سوم شاهد کار‌ها و آثار بسیار با کیفیت به تعداد زیاد بودیم.
مدرس هنر عکاسی در زنجان، تقویت پتانسیل‌های هنر عکاسی را در زنجان ضروری ارزیابی کرد و افزود: در استان زنجان می‌توان به سمتی حرکت کرد که حوزه عکاسی تبدیل به حوزه گسترده‌تر شود.
وی بودن این حرکات را در سطح جامعه بهتر از نبودن آن‌ها بیان کرد و گفت: با اجرای چنین برنامه‌های باکیفیت در استان شاهد اقدامات مطلوب هنرمندان سطح کشور واستان زنجان در این زمینه هستیم.
محمدی در پایان اظهار امیدواری کرد: که با توجه به تبدیل استان زنجان به قطب هنر عکاسی کشور شاهد تاسیس رشته هنر عکاسی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان به صورت آکادمیک در کنار کسب تجربه باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز