خبرگزاری کار ایران

در مراسم گرامیداشت هفته خبرنگار استان زنجان، تاکید شد؛

ضرورت ایجاد فرهنگ گفتمانی با اطلاع رسانی جامعه خبری/خبرنگاران افسران جنگ شناختی و سایبری هستند/ لزوم راه اندازی اتاق سایبری در راستای جهاد تبین

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۸۴۹

فرماندهی نیروی انتظامی استان زنجان، با اشاره به اینکه خبرنگاران در حوزه اطلاع رسانی در حوزه جنگ شناختی هستند، گفت: ایجاد فرهنگ و فضای گفتمانی با آگاه سازی اصحاب رسانه در جامعه ضروری است .

به گزارش ایلنا از زنجان، سردار محمد طراقیه، فرماندهی نیروی انتظامی استان زنجان، ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز و هفته خبرنگار، با اشاره به اهمیت  فعالیت خبرنگاران در عرصه اطلاع و خبر رسانی در راستای آگاه سازی مردم در حوزه جنگ شناختی، اظهار اشت: با ورود فضای سایبری به زندگی مردم در سالهای اخیر  روان و اعصاب مردم جامعه در رویا رویی با جنگ شناختی و سایبری است که هدف دشمنان است.

سردار طراقیه، با بیان اینکه در این عرصه جنگ شناختی خبری از تجهیزات عظیم الجثه و ناوهای جنگی نیست، ادامه داد: کلمات و اخباری با محتوای تولیدی و منتشر شده در فضای مجازی در این حوزه تجهیزات و ادوات جنگ را تشکیل می دهند.

فرماندهی نیروی انتظامی استان زنجان، با اشاره به اهیمت آموزه های دینی مردم ایران در این زمینه، تصریح کرد: امید آفرینی در بین احاد مردم  از جمله وظایف خبرنگاران در این عرصه است.

وی، با بیان اینکه دشمنان در صدد  اشاعه و گسترش نا امیدی در بین مردم جامعه هستند، افزود: خبرنگاران در حال حاضر افسران خاک ریز جنگ فضای مجازی و سایبری هستند.

 این مسئول انتظامی در استان زنجان، با اشاره به رسالت خطیر خبرنگاران، اضافه کرد: نیروی انتظامی استان زنجان، برای تعامل و مشارکت در تامین امنیت و آرامش مردم جامعه با اصحاب رسانه اعلام آمادگی می کند.

در ادامه این مراسم گرامیداشت، امیدی، معاونت اجتماعی استان زنجان، نیز در تشریح ماموریت های نیروی انتظامی استان زنجان، با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در خصوص افزایش آمار نزاع و ستیز و نقش اطلاع رسانی در پایین آوردن این آمارها در استان، گفت: آگاه سازی مردم و ایجاد فرهنگ گفتمانی در جامعه ضروری است.

امیدی، با بیان اینکه پلیس در راستای تامین امنیت مراسم ایام عزادرای محرم حسینیه اعظم زنجان بالغ بر 2هزار نفر با تدابیر اتخاذی و اجرایی به کار گرفته بود، تصریح کرد: نقش پلیس و اطلاع رسانی دراین خصوص غیر قابل انکار است.

وی، با اشاره به اقداماتی انجام گرفته نیروی انتظامی در استان زنجان، در حوزه های مختلف کشف جرایم خرد و کلان و مواد مخدر و پاکسازی، ایجاد امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادین متجاهر، یادآورشد: اقدامات اساسی پلیس در کنار ایجاد امنیت ایجاد فضاهای فرهنگی و آرامش اجتماعی بوده است

امیدی، از کشف 635 کلیوگرم مواد مخدر در پنج ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: 140 قاچاقچی در این زمینه دستگیر شدند. همچنین 1200 طرح پاکسازی در استان اجرا و 684 معتاد متجاهر دستگیر شدند.

امیدی به اقدامات انجام شده در پلیس فتای استان زنجان نیز اشاره کرد و گفت: از عمده جرایم پلیس فتا، برداشت غیرمجاز در فضای مجازی، موضوعات اخلاقی، کلاهبرداری و مزاحمت های اینترنتی است و کشف به وقوع در پلیس فتای استان زنجان 108 درصد اعلام شده است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان از کشف 1600 تن کالاهای اساسی به ارزش 500 میلیارد ریال و دستگیری 51 نفر در زمینه پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد و گفت: 62 باند سارقین در استان زنجان کشفو منهدم شد.

وی، با اشاره به اینکه تمام پرونده های تجاوز به عنف منجر به نتیجه شد، افزود: برای 1135 نفر از حجاج و بیش از 15 هزار نفر از زائران اربعین پلیس گذرنامه صادر کرده است.

این مسئول ادامه داد: دستگیری سه نفر از عاملان گروگانگیری اتباع خارجی، کاهش 31 درصدی تلفات شهری در تصادفات، افزایش 96 درصدی تماس شهروندان با 110 و به مصالحه رسیدن 78 درصد از مراجعه کنندگان به پلیس پیگیری از عملکرد پلیس استان زنجان در این بازه زمانی بوده است.

به گفته معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان، پلیس و نیروی انتظامی با ایجاد امنیت اقتصادی در حوزه امنیت مبادلات اقتصادی در راستای نظارت بر فعالیتهای مختلف در استان اقدامات اساسی داشته است.

وی، پیشگیری از اخلال اجتماعی در حوزه اقتصاد را مه برشمرد و گفت: در حوزه طیور و شمش روی در راستای جلوگیری از اخلال در نظم بازار نیروی انتظامی فعالیتهای چشمگیری داشته است.
امیدی، همچنین در خصوص هوشمندی افراد جامعه با بهره گیری از ابزار هوشمند را جزو الویتهای مهم در جامعه دانست و افزود: نوع نگاه مجموعه نیروی انتظامی به کشفیات در استان زنجان با نگاه خاص همراه بوده است.

امیدی، موضوع کاهش تصادفات درون شهری را با 36درصد اقدام مطلوب در راستای پیشگیری از تصادفات عنوان کرد و گفت: در همه شهرستانها پلیش همگام با مردم شاهد اقدامات اساسی در سطح استان بوده است.

ضرورت ایجاد فرهنگ گفتمانی با اطلاع رسانی جامعه خبری/خبرنگاران افسران جنگ شناختی و سایبری هستند/ لزوم راه اندازی اتاق سایبری در راستای جهاد تبین

در ادامه رحیم پور، رئیس انجمن صنفی خبرنگاران استان زنجان، نیز با اشاره به اهمیت امید آفرینی رسانه ها در سطح جامعه امروز باتوجه  به شرایط حاکم اقتصادی در جامعه، اظهار داشت: خبرنگاران آمادگی لازم را جهت مشارکت در حوزه مشارکت و پیشگیری از برخی آسیب های اجتماعی و مسائل اجتماعی ، امنیتی برای  همراهی پلیس را در استان دارند.

به گفته رحیم پور، اهمیت اطلاع رسانی اصحاب رسانه در جامعه، در حوزه پیشگیری از جرائم  در راستای پیوست فرهنگی برای بالا بردن ضریب امنیت همگام با نیروی انتظامی حائز اهمیت است.

وی، با اشاره به تاثیر و نقش خبرنگاران در امید آفرینی برای احاد مردم جامعه در خصوص عملکرد پلیس، تصریح کرد: بالغ بر 74نمایندگی و سایت خبری دارای مجوز خبرگزاری، پایگاه خبری، نمایندگی روزنامه های سراسری و محلی و نشریات و هفته نامه در استان فعالیت می کنند.

رحیم پور، با اشاره به وجود ظرفیت های بالای رسانه ای با سابقه طولانی در استان زنجان، یادآورشد: تعامل با رسانه ها برای راه اندازی اتاق سایبری در راستای جهاد تبین حائز اهمیت است.

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران استان زنجان، در پایان،اضافه کرد: شعبه ویژه حل اختلاف رسانه و هنر در زنجان فعال است.

انتهای پیام/
زهرا ملابابایی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز