خبرگزاری کار ایران

هواشناسی استان زنجان، هشدار داد؛

پرهیز از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها ی استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۲۴۰

کارشناس هواشناسی استان زنجان، با اشاره به توپوگرافی و شرایط فصلی و خشک بودن سطح زمین، گفت: احتمال سیلابی شدن مسیل ها وجود خواهد داشت، توصیه می شود اکیدا از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، ، طبق گزارش اداره کل هواشناسی استان زنجان، با  بررسی نقشه های هواشناسی امروز  آسمان  قسمتی ابری خواهد بود که بعدازظهر با افزایش ابر و در برخی مناطق با وزش لحظه ای باد نسبتا شدید نیز همراه و بارش های رگباری باران و رعدوبرق با احتمال تگرگ نیز  همراه خواهد شد.

سلطانی، کارشناس هواشناسی استان زنجان، گفت: طی فردا احتمال ناپایداری های محلی به شکل رگبار محلی باران و رعدوبرق وجود خواهد داشت. با توجه به توپوگرافی و شرایط فصلی و خشک بودن سطح زمین احتمال سیلابی شدن مسیل ها وجود خواهد داشت.

توصیه می شود اکیدا از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری شود.

دمای هوا نیز در نیمه دوم هفته روند افزایشی خواهد داشت.

 در این خصوص سعید نور بخش،  مدیر روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان،  امروز با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا در زنجان، با اشاره به گزارش یک مورد سیل  در 2روز گذشته در روستای اینچه رهبری از توابع شهرستان ایجرود، گفت: هنوز گزارش تکمیلی احتمالی از  میزان خسارت وارده بر مراکز آبخیز داری و تخریب اراضی کشاورزی و محصولات زراعی در این زمینه به دست ما نرسیده است و کارشناسان در حال رسیدگی به این موارد احتمالی هستند.

نور بخش، با بیان اینکه با دریافت اطلاعات در این زمینه بزودی این موارد اطلاع رسانی خواهدشد، ادامه داد:  اقداماتی نیز از طریق کارشناسان آبخیز داری درخصوص مهار سیلاب های فصلی در اثر بارندگی ها انجام شده است.

محمد حسن سروش نیا، رئیس اداره روابط عمومی جهاد کشاورزی استان زنجان نیز، با بیان اینکه بنا به اظهار اداره مدیریت بحران سازمان، با توجه به تداوم بارنگیها در دو روز آینده و احتمال افزایش لحظه به لحظه خسارتها در استان ، گفت: گزارش نهایی خسارت وارده به بخش کشاورزی در اثر بارندگیهای پراکنده در سطح استان حداکثر تا دو روز آینده به رسانه ها  اعلام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز