خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان:

یکی از مشکلات صنعت کشور، قرار گرفتن در انتهای چرخه تولید است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۸۴۴

استاندار زنجان، یکی از مشکلات صنعت کشور، قرار گرفتن در انتهای چرخه تولید است و نیاز است ما در تولید ماشین آلات واحدهای تولیدی نیز به خودکفایی برسیم و برای این منظور می توان به اقتصاد دانش بنیان تکیه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید زنجان، با اشاره به تراز تجارت خارجی اظهارکرد: فرهنگ اقتصاد متکی به نفت در کشور تغییر کرده است وامروز شاهد توسعه صنعت و صادرات آن هستیم.

افشارچی، با اشاره به نهادینه شدن گفتمان سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان، گفت: یکی از مشکلات صنعت کشور، قرار گرفتن در انتهای چرخه تولید است و نیاز است ما در تولید ماشین آلات واحدهای تولیدی نیز به خودکفایی برسیم و برای این منظور می توان به اقتصاد دانش بنیان تکیه کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال برنامه ریزی استراتژی مقابله با تحریم هستیم، گفت: از اینرو لازم است در حوزه تصمیم گیری موضوعات اقتصادی به سرعت وارد عمل شویم.

استاندار زنجان با یادآوری اینکه حذف معافیت مالیاتی ماشین آلاتی که ساخت ایران نیست به صورت پلکانی انجام شود، گفت: در ستاد تسهیل و رفع موانع استام استان به صورت خاص موارد را پیگیری کردیم به طوری که مشکل شرکت سرجین بافت به صورت ویژه حل شد و به زودی با حل مسائل حقوقی این مجموعه دوباره آغاز به کار خواهد کرد.

رئیس سازمان صمت نیز در سخنانی با اشاره به اینکه زنجان جزو استان هایی است که کمترین ارجاع به کارگروه ملی را دارد، گفت : همراهی دستگاه های دولتی موجب شد تا موضوعات را در استان حل کنیم.

ناصر فغفوری با اشاره به صدور 2325 مجوز طرح توسعه با پیش بینی 728 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی 89 هزار نفر در استان گفت: بیش از 90 درصد سرب کشور در استان زنجان تولید می شود.

وی ادامه داد: زنجان قطب ریسندگی با تولید 30 هزار تن نخ پنبه است و سهم بالایی در تولید محصولات دخانی دارد و به عنوان قطب تولید مواد شوینده نیز مطرح است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از نیمه دوم سال گذشته 44 واحد احیا شدند که موجب اشتغالزایی بیش از 600 نفر و سرمایه گذاری بیش از 8 هزار میلیارد ریال شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز