خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع عمومی وزارت صمت در زنجان :

دولت نگاهی تسهیل گرانه به موضوع توسعه صنعت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۸۴۳

معاون صنایع عمومی وزارت صمت، نگاه حاکم بر جامعه را وجود دولت تسهیل گر توسعه عنوان کرد و گفت: کارهای سیستمی در کنار اقدامات امنیتی موجب کاهش قاچاق کالا می شود.

به گزارش خبرنگر ایلنا از زنجان محمد مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان که در استانداری تشکیل شد با اشاره به اینکه در فرهنگ ملی و دینی، همه ما روزی خود را از اهل بیت می گیریم، گفت: جامعه صنعتی نیز در این ایام به شکل مادی و معنوی از کارگران حمایت می کنند .

 برادران، ادامه داد: ستاد تسهیل نشان دهنده یک مجموعه هماهنگ بین دستگاهی با محوریت استاندار است که در استان ها تشکیل می شود و موجب هم افزایی بین دستگاه ها در دولت سیزدهم و اشتیاق به حمایت از واحدهای تولیدی شده است.

وی ضمن تشریح نگاه دولت های پیشین در جوامع مختلف از صنعت گفت: در گذشته نگاه دولت  در جوامع مختلف ساخت کارخانه و آماده سازی زیرساخت ها بود، در ایران نیز در دوره هایی نهضت تولید یک صنعت ایجاد شده بود و دولت در توسعه دخالت می کرد، نگاه عامل توسعه دولت به برخی استان ها موجب ایجاد صنعت پتروشیمی در برخی استان ها بدون توجه به آمایش سرزمین بود.

برادران با اشاره به اینکه نگاه عامل توسعه دولت به مرور زمان محکوم به شکست شد، گفت: در این سیاست دولت تبدیل به بخش خصوصی شده بود و علیرغم نرسیدن به اهداف پیش بینی شده گاها فسادهایی را نیز شاهد بودیم.

این مسئول نگاه حاکم بر امروز جامعه را وجود دولت تسهیل گر توسعه عنوان کرد و گفت: دولت باید قانون تسهیل و بهبود فضای کسب و کار را ایجاد کند و ستاد تسهیل با نگاه منطقه ای در قالب تعامل و حل مشکلات در میدان عمل باشد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت ادامه داد: دشمنان به دنبال زمین زدن ما در حوزه اقتصاد است و فعالان اقتصادی در ایران جهادگر هستند و فعالان حوزه اقتصادی می توانند به عنوان تسهیل گر در خنثی کردن تحریم ها موثر باشند.

وی با اشاره به اینکه در جریان اصلاحات نظام تولید کشور هستیم، گفت: حذف معافیت واردات ماشین آلاتی که ساخت ایران نیستند مصوب شده است که در راستای ساماندهی برخی نابسامانی ها بوده است.

به گفته برادران، در حوزه روغن نباتی به رغم مقاومت افراد برای عدم رعایت حقوق مصرف کننده، جلساتی را تشکیل دادیم که نتیجه آن کاهش 25 درصدی قیمت روغن بود که این کاهش قیمت در دیگر محصولات نیز آثار خود را نشان خواهد داد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت در ادامه به موضوع قاچاق کالا و ضرورت همراهی پلیس در این زمینه تاکید کرد و گفت: در کنار اقدامات امنیتی نیازمند کارهای سیستمی هستیم، به گونه ای که هزینه قاچاق به قدری بالا برود که توجیه اقتصادی نداشته باشد.

برادران با اشاره به اینکه مقابله با قاچاق کالا حمایت از تولید داخلی را به همراه خواهد داشت، گفت: رویکرد جدی ضمانت و کیفیت داشتن کالا که موجب رقابت داخلی می شود و رضایت مشتری را به همراه دارد در اولویت کاری این سازمان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز